Omregningskurs ADC?

P

pnanda65675

Guest
im forveksles med forskellige af definition?
hvad er konverteringsfrekvens?er, at konverteringsfrekvens kan være samplingfrekvens / freq?
Eller er det samplingfrekvensen er CLK hastighed?
hvordan hvis hvis en SAR-DAC har clk hastighed på 24MHz, kræver 6 clk cyklus at gøre omstillingen .. så i dette tilfælde, hvad der vil være den omregningskurs?
Hvordan ABT tis Ms / s & Mb / s?både er ens eller forskellige?Plz do klare mig ud

hej,
det er en god slutning
sampling rate - det er den hastighed, hvormed de ADC tog analoge prøver og digitalisere det.det teknisk er den sats, hvor prøven og hold kredsløb tager data

konverteringsfrekvens - det er den hastighed, hvormed digitale signaler, ADC udgange, er producere på en kontinuerlig tilstand konvertering.Normarlly, vil det tage en masse ur cykler at gøre det.så i dit tilfælde omregningskursen 24MHz / 6 er 4 MConversion per sekund

tak neoaspilet11,

hvordan ABT tis Ms / s & Mb / s?er det samme eller forskellige

Ms / s = Mhz målinger per sekund

men im ikke sikker på Mb / s

MS / S betyder, mega (milion) prøve pr sekund.
Mb / S betyder mega bit per sekund.
Mb / S = MS / S * n
n er antallet af bits pr prøve.
for eksempel:
hvis prøverne er 8 bit brede, n er 8
og hvis samplingfrekvens er 4ms / S derefter Mb / s = 4 * 8 = 32 MB / s

Hilsen

tak for info mr.Davood Amerion, ill værdsætter meget, hvis u kunne hjælpe på det andet spørgsmål, som jeg har været sendt .. om ADC timing diagram

Jeg tror, Davood Amerion's definition er rigtige.
du CANIT definere udførelsen af en ADC kun med konvertere hastighed, bør du også overveje beslutningen, og hvilken type det brug.

hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back