opamp ADC fusionerende

S

shaz

Guest
Kære alle
Jeg er at designe en temperatur controller med input spænder fra
-8.825mV til 54.8mV.Jeg har designet en opamp kredsløb, hvor jeg får en særlig ouput volatge sige 3.1volts.furthur jeg nødt til at give input til ADC og 8051.nu er mit problem er, når jeg teste output fra analog fase det giver mig korrekte værdi.og når jeg anvender samme volatge fra en variabel pot til ADC at kontrollere dets arbejdsmetoder displayet viser den korrekte værdi.

men når jeg flette mine analoge fase med ADC, displayet viser kæmpeforskelle diffreence i værdi.

Jeg prøvede alt gerne tilføje afkobling kondensatorer og rc filtre på ADC input, men stadig ingen ændring.

behage hjælp mig ud finde fejlen.
Sidst redigeret af shaz den
17. juni 2006 12:44, edited 1 gang i den samlede

tjekke opamp som ur bruger skal være meget stabile opamp ... kan du prøve at bruge ca3130.

er det output værdier dc offset eller er de ustabile?

kontrollere
ground loops og blanding af digitale og analoge grunde

kontrollere
specificeret max output belastning for opamp

kontrollere
specificeret belastning impedans ADC input

Hope this helps PolymathLagt efter 6 minutter:
sikre ADC har fuld overtagelse tid
og
ethvert filter komponenter bliver ikke påvirket
ved prøven charge nuværende kræves af ADC

Polymath

Prøv dette

1) Vælg en opamp med hi (så meget som det kan være) input side modstand.
2) placere en nuværende forstærkeren mellem din kredsløb tilkoblings (u kan bygges det med Opamp på input af ADC).

god idé narbeh_rob
Jeg havde aldrig overvejet at anvende en aktuel sløjfe over en meget kort afstand
- Jeg skal prøve det, men det lyder lidt ekstrem

en afskærmning ring kunne også være plads omkring afslutning modstand og ADC input stifter
at minimere udsivning men jeg tror ikke, lækage er problemet

Når du har et stabilt system prøve
Støj annullering i software:
Oversampling vil også bidrage til at annullere tilfældig støj, hvis det er et problem
16 prøver i gennemsnit vil reducere støj ved √ 16 = 4 til (Z)
256 prøver .......................................... √ 256 = 16 til ( 1 / 16)
efter prøvetagning teori!

angår Polymath
Sidst redigeret af polymath den
20. juni 2006 0:49; redigeret 1 gang i den samlede

Det lyder som om du ikke har tilsluttet sammen din analoge og digitale grunde!

Sørg for, at disse to grunde er bundet sammen et sted i din kreds.Ideelt set vil de være sluttet sammen i nærheden af ADC, så vil der ikke være nogen digitale strømme flyder i den analoge tilbagevenden.Hvis dette ikke er praktisk muligt,
skal du slutte dem sammen i nærheden af strømforsyninger.Vær sikker på at forbinde disse to grunde sammen til kun ét punkt, så man undgår ground loops.

Hvad nu, hvis du viser dit kredsløb?Whill sparer mange ord, og alle vil være med på billedet.Kan du?

kontrollere, om et stabilt opamp gerne OPA177, fordi det har meget lav offset spænding

forsøge annonces opamp og læse bogen af annonce på denne aspect.i remmber det dække dette

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back