opamp båndbredde kravet i kontinuert tid filter

C

carl_chao

Guest
Hej alle, Jeg designe en kontinuert tid (aktive RC) filter. Indgangssignalet har en højeste hastighed på 20 MHz. Hvad er det mindste opamp båndbredde jeg skal designe for dette filter? Thanx i forvejen! [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 23 minutter: [/color] [/size] Jeg mente input har en båndbredde på 20 MHz.

For at bestemme GBW, sløjfen gevinst (AOL), skal bevares @ højeste frekvens af indgangssignalet (w = 20 MHz). AOL = GBW / w for eksempel dine åbne loop vinde krav = 46 dB (~ 200) Så din GBW> Aol * w GBW> (200) * 20e6 GBW ~ 4 GHz Regards, Ramesh

Det afhænger af filteret frekvens og bestemt karakteristisk. Generelt en begrænset forstærker GBW fordrejer filteret egenskaber. Dette kan betragtes i et vist omfang i filter dimensionering, men det kunne være umuligt at nå en præcis filter adfærd. E. g. en flad Bessel eller Gaussisk filter kan vise toppe og overskridelse i tide domæne. GBW over 100 MHz er generelt tilrådeligt for en 20 MHz filter.

Tak FVM og rames, Ja, jeg tror, at UGB af opamp bør afgøres af ansøgningen (især forvrængning) krav om filter. Hvis UGB er for lav, 20MHz den opamp gevinst er for lav til at gøre det lukkede kredsløb (THST er filteret) effektive, hvilket vil føre til høje frekvens komponent toppet. Så opamp UGB design er en slags iterativ proces: start med en sund fornuft (gerne 5 gange filteret båndbredde) værdi, teste banen, hvis forbi spec, mindske opamp UGB (for at spare strøm), hvis ikke , øge den. Korrigere mig, hvis jeg er forkert her. rames, jeg tror du mis-forstået mit spørgsmål.

Der er to ting du skal være bekymret abt. 1) Den GBW af opamp påvirker stang / nul frekvenser (stammer fra filter). Du kan modellere opamp som verilogA (omfatter GBW parameter i Verilog-A) og simulere filter egenskaber (med Verilog-A opamp) og valgte den GBW - som ikke påvirker stangen / nul frekvenser 2) Distortion krav Regards, Ramesh

[Quote = carl_chao] Hej alle, Jeg designe en kontinuert tid (aktive RC) filter. Indgangssignalet har en højeste hastighed på 20 MHz. Hvad er det mindste opamp båndbredde jeg skal designe for dette filter? Thanx i forvejen! [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 23 minutter: [/color] [/size] Jeg mente input har en båndbredde på 20 MHz [/quote] omkring 100MHz.

Hej jecyhale, Kan du give forholdet (ligning) hvordan kom du @ GBW af opamp for kravet? Eller skal vi bare stole på Verilog-en modellering af opamp (med vilkårlige min GBW til at starte med) og observere stangen ændres frekvensen, og ændre GBW (til sidst @ sweet spot), som pole frekvensen ikke var. Tak, Ramesh

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back