OpAmp design for SC-integrator

W

woodrave

Guest
Hej,

for et skoleprojekt, vi har til at udforme en OpAmp for en centralopkoblet-kondensator integrator.Målet er at designe OpAmp for første Integratoren (se billedet) med følgende begrænsninger:

-clock-frekvens: 50 MHz
-3.3V
-Vælg VCM og VCM, i så god som muligt

Jeg er ikke på udkig efter en, der giver mig et færdigt kredsløb, men for nogle anvisninger på, hvordan man starter.
Jeg allerede har nogle forskning, og konstateret, at din GBWP bør være mindst 10 gange fclock, så ville være 500 MHz her.Er det et godt valg?
For spændingen VCM i, formoder jeg, at det er så lav som muligt.Afhængigt af kredsløb dette ville være noget i stil med 2 * Vdsat.Og for VCM:
et halvt Vdd spænding: 1,65 V. Dette giver en maksimal swing.

Desuden er jeg ikke sikker på, hvad de belastningsevne er for første integrator.Jeg beregnes 4,5 PF, men jeg er ikke sikker på.

Og for topology, foreslår jeg,
at det ville være godt at bruge en OTA, da belastningen er helt kapacitiv.Men jeg
vil sikkert brug for en anden fase for at få en god gevinst ...

Kan nogen fortælle mig, hvis jeg tænker i den rigtige retning her, eller om det er alle helt forkert?

skål,

Bert
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hvad jeg føler er et simpelt op amp kan gøres ved hjælp af et differenstryk forstærker kredsløb også.Brug en aktuel spejl til at fungere som en konstant aktuelle kilde.Bias din transistorer, Anskaf vinde værdi.Kontroller for systemets stabilitet.Få gevinst margin, fase margin.Få enhedsprincippet buffer tegn.Hvis alt er tilfredsstillende derefter bruge frekvens kompensation for at øge båndbredden, så der opnås en optimal vinde båndbredde produkt.

Hey, tak for dig svar.
Jeg har allerede gjort noget (se billedet).Kunne dette arbejde?Dimensionering er ikke rigtigt endnu, så jeg har ikke testet dette kredsløb.
Men jeg er lidt usikker på de specs.Hvad der præcist skal jeg gøre for, at det
er et SC-integrator.Er det bare vigtigt i starten (kapacitiv belastning, dræbte ratestruktur ,...) eller er der andre særlige ting, som skal gøres til en sådan OpAmp?
Hvor meget skal de GBWP være?Og hvor meget er den kapacitive belastning?

skål,

Bert
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Kredsløbet bør arbejde.W / L variation kan også ske i enkle multipla af 50 / 2 eller så.

For en
1. For design, du kan tage de parametre som:
1) SR = 10 V / USEC
2) Av =
5.000 V / V
3) GB = 5 MHz
4) CL = 10 PF
5) Pdiss <0,3 mWatt
6) ICMR = 1,5 Volt
7) ICMR-= 0,2 Volt

Tak for reaktionen shainky!
Jeg var bare undrende hvis GBWP af 5MHz er nok for dette kredsløb?Jeg havde ikke tid til at prøve det endnu, men jeg
vil gøre det så hurtigt som muligt, og efter resultaterne.

skål,

Bert

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back