Opbygning af en hjemmelavet kredsløb til overvågning af bil lygter

J

jumpjack

Guest
Dyreste biler har en indbygget "lamper checker", som advarer dig, hvis nogen af lampen brænder ud. Er det possibile at opbygge en hånd-made kredsløb, der præsterer samme opgave? På hvilke omkostninger?

Der er flere måder at kontrollere det. prisen for sikker, er afhængig af den måde kender du elektronik?

[Quote = pakitos] Der er flere måder at kontrollere det. prisen for sikker, er afhængig af den måde kender du elektronik [/quote] ikke nok til at "afkode" en ukendt kompleks skematisk, men jeg har nogle grundlæggende kendskab til analog elektronik,? jeg også med succes bygget en PIC-baseret kredsløb, programmering det ved mig selv (men jeg brugte en færdig programmør ...). Den enkleste ting jeg kan tænke på at løse dette spørgsmål er lysfølsomt modstand for hver lampe connnected til en ordentlig kredsløb ... men det ser ikke så smart, jeg er sikker på en bedre metode skal være tilgængelige!

Åh kom nu, hvis bilen bruger en pære, betyder det, at du kan måle modstand. når det brænder ud, vil der være stor modstand ... aka ingen spænding! Ingen føler behov for, bare højspænding logik.

[Quote = rikie_rizza] Åh kom nu, hvis bilen bruger en pære, betyder det, at du kan måle modstand. når det brænder ud, vil der være stor modstand ... aka ingen spænding! Ingen føler behov for, bare højspænding logik. [/Quote] det ser simpelt ... Desværre kan jeg læse skemaer, men kan ikke oprette dem ... så jeg spurgte om hjælp ... Anyway, det ser simpelt, men jeg tror, det er ikke: Lampen er ok -> switch er on / kontakten er slukket -> lampe til / lampe slukket lampe er brudt -> switch er on / kontakten er slukket -> lampe altid slukket Hvordan skelner man mellem disse 4 sager?!? B, S, L (Burnt ud, Switch, Lampe): n på, på n, off, off y, on, off y, off, off

Jeg troede det var den vej at gå alt for indtil jeg udarbejdede en skematisk. Problemet er mange af lamperne er sideløbende, så 12v slutningen af en udbrændt lampe stadig har en lav modstand sti til jorden gennem andre lamper. : (Ken

Hej, Din første tanke er bedre, da det er kontakt mindre løsning. Det kan vise om status for forskellige lamper ved hjælp af en LED-display på konsollen, så føreren kan se, om nogen lampe, som forventes at gløde, ikke er glødende. Direkte forbindelse til lampekredsloebet er ikke tilrådeligt for en bruger at gøre, og jeg tror ikke, det giver mere nyttig information. Regards, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

Det ville være svært at montere alle de LDR er så de havde udsigt til pærer i alle de forskellige huse, og ikke være påvirket af andre uden lys. Jeg så en artikel i en elektronik blad for mange år siden, hvor de havde taget flere omgange af wiren, der fører til hver lygte og pakket dem omkring en lille reed kontakter. Med lampen på, den høje nuværende skabte et magnetfelt, som lukkede Reed. Hvis lampen var åben var der ingen strøm og reed holdt åbent. Jeg har aldrig prøvet det, og det ville formentlig kræve skære i nogle af de ledninger for nok ledning til at gøre spolen. Faktisk Jeg tror, de rent faktisk gjorde det. Magneten feltet Ideen gør mig gad vide, hvis du kunne placere små Hall-effekt sensorerne mod ledninger og få et output forandring. ?? Single ledninger kører til parallel lamper vil stadig være et problem, medmindre sensoren kunne registrere forskellen mellem fuld og halv aktuelle med en lygte ud. Stof til eftertanke. ;) Ken

Jeg har lige opdaget hal transducere. Hvordan kan jeg vide, om en hal transducer er følsomt nok til denne applikation?

Ligesom jeg har tænkt mig at gøre (i dag) ... For nogle og prøv dem. ;) Ken

Der er nogle dedikerede IC til at gøre arbejdet. TEMIC nu ATMEL, gør nogle. Der henvises til data vedlagte ark. De har en mere reservedelsnummer laver tilsvarende job. SH

De sagde det ikke specifikt i dataarket, men er Rs modstand på wiren mellem afbryderen og lampen? Ken

Nå, det hele formålet er at fornemme sundhed lampen eksternt. Med andre ord, vi normalt ikke ønsker at sætte en ekstra ledning til lampen. Hvis du sætter ekstra ledning, kan du sætte fotosensor eller du kan måle spændingsfaldet over de vigtigste wire. Rs skal være en meget lille forstand modstand for at minimere spændingsfald. Jeg kan ikke lide TEMIC stil dataark, da de giver minimum af oplysninger, og jeg føler, at jeg er et kit bygherre snarere end en designer. SH

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back