opdatere data ekstern EEPROM på 89c51, via PC

J

joet_x

Guest
Hi .. alle

Hvordan script på vb / Delphi / C , der kan opdatere data ekstern EEPROM på 89c51 via seriel port??

Tak

skrive et VB-program til at konfigurere den nødvendige serielle port korrekt og sende data i serie.Når oplysningerne er modtaget seriefremstillede, gemme det i et register og skub data til I2C bus, der er sluttet til eksterne eprom.
Deres opgave er udført.
Skal jeg besvare dit spørgsmål

tak for dine oplysninger, kan u give mig prøve programmet at gøre det??
Jeg bruger Atmel 89c51 med AT28C64B som pararel EEPROM

tak

AT24c64 er ikke parallel eprom.Dens løbenummer eprom og støtter I2C communcation.100% sikker.Men hvorfor du siger, at det er parallelt.Dette vil ikke fungere sideløbende.I stedet for at du kan prøve med mindre størrelse eprom, ligesom 24c02 eller 24c04.Jeg vil give dig det program.seriel program du har brug for at udvikle sig i VB derefter uanset data du får seriefremstillede sætte det i I2c bus.tage kun i2c start stop læse skrive og kvittering.fra progrm.eller bare tilføje serielle program til denne kode, og hvad der nogensinde er i SBUF tage registrere og overføre bruger skrive operation.
Sin meget enkle analysere og indsætter din kode, hvor det er påkrævet.komme tilbage, hvis du ikke få det.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

C64B"

joet_x sagde: "Jeg bruger Atmel 89c51 med AT2 8
C64B"c64 is not parallel eprom"

ckshivaram sagde: "AT2 4
C64 er ikke parallel eprom"
Og jeg siger, "månen er ikke et stykke ost".

Alle tre påstande er korrekte, selv om noget vrøvl.

joet_x, vil De venligst sørge for at læse databladet af parallelle EEPROM og forsøge at gennemføre sin programmering i henhold til det?Naturligvis, bør du tage hensyn til de særlige forbindelser, du har mellem MCU og hukommelse.Du skal først forsøge at programmere en byte og derefter læse den igen for at bekræfte, at du er lykkedes.Du kan derefter tilføje kommunikation portion senere.

Også bemærk venligst, at de 28-række parallelle EEPROMs er temmelig forældet, for nu.

JW

lem om fejl ...månen blinde mig ... Tak en meget, jeg vil studere denTilføjes efter 5 timer 29 minutter:kan du deler kildekoden vb eller delphi at udvikle denne??
tak, fordi jeg newbie på c sprog

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back