oplysninger i tidsdomænet og i frekvensdomænet

S

shitansh

Guest
Hej, jeg er ny til DSP og forsøger at lære det. I første omgang har jeg i tvivl om tid domæne og frekvens domæne, betyder, hvilken type oplysninger er der i tidsdomænet og i frekvensdomænet af samme signal sige Y = A sin (2Π / t), jeg prøvede at finde og fik en bruger fuld lide, hvis nogen kan sætte mere lys på denne http://www.cage.curtin.edu.au/mechanical/info/vibrations/tut2.htm Alle grundlæggende oplysninger om tidsdomænet og frekvensdomænet vil blive værdsat. Kan nogen fortæller grundlæggende af signalet oplysninger i tidsdomænet og i frekvensdomænet. Tak, Shitansh Vaghela

Hej, Selv jeg er ny til DSP, Buts som pr min forståelse, er der ingen fysisk forstand frekvensdomæne af et signal, det bare et område, som vi bruger til enkeltheden i behandlingen et signal og for at lette af matematiske beregninger. Når vi har et signal i tidsdomænet, konverterer vi det frekvensdomæne gennem Fouriertransformation, så gør beregningen del eller forarbejdning, derefter konvertere det tilbage til tiden domæne ved inverse Fouriertransformation. Du kan vide dette, bare i tilfælde hilsen Shrikant

Nej det er ikke sådan. For eksempel havde vi et signal i rummet domæne så, at signalet er information om fase og vinkel, men så længe vi omdanne det til frekvens domæne ved DFT dengang, at data i frekvensdomæne har forskellige oplysninger, som den havde i rumområdet, og vi kan nemt manipulere disse oplysninger i frekvensdomæne og så igen konvertere det tilbage til rummet domæne til havde polære og fase information. Det er, hvad jeg forstod lade nogle man sætte nogle lys over dette. Thanks Shitansh Vaghela

Tid domæne: En tidsmæssig signal variation, som tiden skrider frem, amplituden af et signal ændringer, ved t = 0 dit signal y = sin () er 0, til tiden t = 0,25 det er 1 og så videre. Frekvens domæne: Repræsenterer hvad overtoner er i det signal, hele sinus jeg talte om i tidsdomænet og måle dens amplitude på forskellige tidspunkter, kan være repræsenteret i freq domæne ved en enkelt impuls, placeringen af denne impuls på frekvensen akse - siger FO-repræsenterer, hvor meget denne sinusbølge ændringer over tid! Sin (Wot) og Sin (2Wot) i frekvens domæne er delta (W-Wo) og delta (W-2Wo). Konvertering fra et domæne til et andet sker ved Fourier transformation,

til OP, vil forskellige programmer giver dig mere sammenhæng. for eksempel lyd. i lyd, kan det menneskelige øre hører omkring 20 Hz til 20 kHz. lydbehandling kan gøres til forskellige ting. MEN, vil det menneskelige øre preceive nogen "ikke harmonisk" lyde som unaturlige. (Yderligere tid-frekvens analyse er interessant for lyd, især i "angreb / decay" mønstre) ikke-harmoniske lyde kunne være et produkt af et system ur accidently blande ind i selve lyden. For Radio, er QAM og OFDM gode emner at se, hvorfor både tids-og frekvensdomæne oplysninger er nyttige.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back