Oprettelse af en gensidig Inductor i LTSpice og Eagle?

E

essedra

Guest
Hej folkens. Jeg er en novice LTSpice & Eagle bruger. Jeg har brug for at skabe en gensidig induktortypen hjælp LTSpice og Eagle. Kredsløbet Jeg agter at design er her:
Tina.jpg
, som jeg designede bruger TINA 7 af TI. Jeg prøvede at designe den samme kreds i Eagle og LTSpice men jeg kunne ikke oprette en gensidig induktortypen:
Eagle.jpg
(Eagle)
LTSpice.jpg
(LTSpice) Kan nogen guide mig hvordan man opretter denne gensidige spole i LTSpice & Eagle? Den gensidige spole værdier er som følger: L2 = 10mH L1 = 2.5mH N1 = 5 N2 = 10 k = 0,8 Mange tak på forhånd!

Gensidig induktans er defineret ved at placere en K erklæring i den skematiske, se LTSpice hjælp-filen for yderligere oplysninger. Jeg ved ikke, hvad du mener med at oprette koblet spoler i Eagle, den skematiske redaktør har ikke kendskab til komponent egenskaber. Så langt som du bruger Eagle som frontend til en simulator, høre simulator manual. Dit kredsløb er ubrugelig som vist.

Jeg sagde ikke koblet spole, jeg sagde gensidig induktor. Problemet er jeg ikke ved, hvordan man kan skabe denne "K" erklæring i LTSpice. Jeg har set nogle YouTube-videoer på LTSpice simulering, men de var ikke hjælpsomme ingen af delene. Dette er en LED styrekredsløb, og det rent faktisk virker. Jeg kunne have designet den med fejl, fordi jeg er ny i denne form for programmer. Jeg kan sende dig kredsløbet, at jeg skitserede på papiret.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 10:40 --------- - Forrige post var på 10:36 ----------</span></span>
Den gensidige induktortypen symboliserer en ferrit ringkerne kerne.

En koblede spole er en, hvor der er gensidig induktans mellem to spoler. Jeg bruger ikke LTspice men du tilføjer Spice direktiver fra menuen - "Tilføj | Spice direktiv" eller ramt bogstavet S. Derefter tilsættes den gensidige koblingen du ønsker fx k1 l1 l2 0,8 med et PCB-layout pakke skal du oprette en komponent med den korrekte fodaftryk og et symbol, som ser ud, hvad du vil have det til at ligne. PCB layout pakke ved intet om, hvad det egentlig er. Har et kig i en af de Eagle spole biblioteker til eksempler på, hvordan det gøres f.eks induktionsspoler-neosid.lbr eller inductors.lbr Keith.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">--------- - Post tilføjes 08:51 ---------- Forrige post var på 08:50 ----------</span></span>
Af den måde, du mangler knudepunkter på din Eagle skematiske hvor ledninger deltage - de vil ikke vise så forbindelsen, når du går til at lægge ud printet. Kør en fejl check fra den skematiske, og det vil fortælle dig om eventuelle problemer på den måde. Keith.

Jeg har ikke sagt koblede spole, jeg sagde gensidig induktor.
Ja, jeg kender. Jeg foretrækker det rigtige udtryk, fordi gensidig induktans er faktisk en ejendom på koblet induktionsspoler .
Problemet er, at jeg ikke ved, hvordan man kan skabe denne "K" erklæring i LTSpice. Jeg har set nogle YouTube-videoer på LTSpice simulering, men de var ikke hjælpsomme ingen af delene.
Jeg ved ikke, hvordan lærerigt disse Youtube videoer er. Jeg foreslog LTSpice hjælp, som indeholder præcise instruktioner hvordan du bruger K erklæring. K syntaks er et fælles SPICE funktion, så du kan finde mere information i almindelighed SPICE litteratur, selv om jeg tror, at LTSpice hjælp er ganske nyttig.
Jeg bruger ikke LTspice men du tilføjer Spice direktiver fra menuen - "Tilføj | Spice direktiv" eller ramt bogstavet S. Derefter tilsættes den gensidige koblingen du ønsker fx k1 l1 l2 0,8
Præcis.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back