oprindelige høj strøm

S

santhoshv78

Guest
Hej alle,
I switched capacitor DC-DC op konverter, den oprindelige trukket nuværende er meget høj, end den belastning, current.How at undgå denne høje strøm.Nogen har kreds til problemfri opstart af konverteren.

Du kan bruge "Inrush Current Soppressor", som når det er koldt indebærer en stor serie modstand og grænser aktuelle flow, som det varmer modstanden reducerer til at tillade normale løbende flow.For eksempel enhed normeret til Imax = 2A vil have modstand på 25degC ca 50ohm og på Imax denne restance vil falde til mindre end 1ohm ..
Ulempe: tidskonstant som i mange tilfælde vil blive sekunder.
Men de er commanly anvendes i switch mode strømforsyninger, små elmotorer mv.

hvad du sikkert har, er en kondensator directlly hele magten skinnerne, så når det beføjelser indtil du har en enorm nuværende bølge.

bruge et LC-filter, vil det begrænse den høje freq nuværende bølge.

noget

--!--- L - !------ PWR
C1 C2
--!-------!------ GND

c1 små, C2 er den enorme cap du allerede har.

der er andre måder at gøre det, men de reducere effektiviteten af omformeren og dermed om du bruger em eller ej er op til dig.

L er vigtigste compoentns her som cant have instant strøm gennem det.

hvordan man gør det i IC design.
den oprindelige strømmen fra spændingskilde under opstart er arround 800mA, hvor så, min strømbelastninger ved steady state er 100mA.

nej, du ønsker at bruge en blød start for at undgå denne form for inrush.Spørgsmålet er: Har du regulere output til en kendt værdi (12v ud eller x * FB), eller har du bare bladre hætter til at give VOUT = 2VIN, etc?

Du vil bruge to forskellige softstarts baseret på hvilken stil af kredsløb, du har ...Hvis du ikke ønsker at sende hemmelige ting, pm mig.

hi electronrancher, gjorde u få mine pm

det er 1.2V til 3.3V op konverter med regulering.

Hej

Måske kan du betale en opmærksomhed om NTC (Negative Temperature Coefficient) termistor.
Disse enheder er meget udbredt i AC
/ DC-strømforsyninger for første nuværende begrænsning.

Venlig hilsen.

HI,

du kan bruge P-kanal FET.Du kan styre FET porten for at undgå inrush aktuelle.
Dybest set skal du tilføje en kondensator mellem Gate-Source.
Det virker helt sikkert.

niks
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back