optiske versus elektrisk forbindelse

G

Ghost Tweaker

Guest
Hej,

er der nogen, har en artikel om optisk og koaksial link sammenligning?

Thanx

Ghost

I dont know en sådan forbindelse.Men jeg kan dele min beskedne viden om emnet med dig.

* Fibre Optic link har et større band-Widht end koaksiale link.Det er båndbredde er i intervallet terra hertz.

* Fibre Optic link har en meget lille volumen i forhold til koaksial link.Tha tykkelsen af en fiber optic link er om hår tykkelse.

* Dæmpning af koaksial link er meget større end fiberoptisk forbindelse.

* Cross taler for fiber optic link er næsten nul.Man kan sige, at der ikke er nogen tværs snak mellem fiber optic links

* EM bølge kan styres meget bedre end koaksial link.For eksempel bøje en koaksial link vil der være nogle lækage signal ved bøjning regionen linje.Men i fiberoptiske linie denne form for lækage er næsten nul.

For at det kan siges, at fiber optic link meget sikre mod linje Tappings for aflytning.

Thanx.Hvad jeg er mere interesseret i, er det transceivere kræves i hver ende af forbindelsen.Har du en idé om prisen for disse anordninger på 1.5Gb / s?

Hi Ghost Tweaker

du kan finde det i

http://www.foxcom.com/satlight/lband.asp

for din viden optikken link Tx Rx er aprox.-25dB til 3 GHz
-40dB til 10GHz fibrene give-0.25db per kilometer, så Tx Rx enheder
har stor dæmpning.Nu du kender længden af koaksial-kabel
at du kan sammenligne med.(se opmærksomhed. I kabel katalog)

RGZ

Jeg er enig med de fleste af foregående svar.Jeg vil gerne tilføje noget info.
FO link (TX for RX) tab er næsten 0 dB (typ-3dB til 3 dB), men det er extremally støjende (NF 30 dB)
Prisen på en analog (ikke appy til digital) stiger eksponentielt vs båndbredde i GHz.
Hvis fase stabilitet (dvs. vs temperatur) er det vigtigt at overveje brugen af "flydende" TIL inde i sin jakke eller den gamle (eller compensed) coax-kabler.
Power Handling (og intermodulation) er også vigtigt, at vælge kabel, hvis du har stor effekt (> 1watt) ...hvis du shoud transer houndred af watt ...du overveje bølgeledertypen snarere end coax eller TIL

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back