Opto-isolation og Spænding stepdown Spørgsmål

E

ericmar

Guest
Hej alle,

Jeg hv nogle spørgsmål ABT den opto-isolation og spændingen stepdown.Lad os sige, at jeg var til at konvertere et signal fra en MCU til et medicinsk udstyr, og jeg bruger en DAC til at konvertere signalet gik fra MCU.Da enheden forventes at modtage kun uV signal, og derfor bliver jeg nødt til at stepdown spændingen med en faktor på 124 for at få det ønskede signal.Hvis jeg bruger en opto-coupler i mellem af DAC og grænsefladen er forbundet med medicinsk udstyr, skal jeg gøre for spænding stepdown b4 eller efter opto-kobling?

Rent faktisk, jeg hv en prototype, som gør den spænding stepdown lige efter at signalet kommer ud fra DAC og derefter signalet videre til en op-amp b4 sende til det medicinske udstyr.Med denne konfiguration, jeg kan få ret præcise resultater på det medicinske udstyr, men den isolation, blev ikke undersøgt i forbindelse med prototypen, så behovet for at integrere den isolation i det nye design med en opto-coupler.

Anden modificeret prototype blev gjort ved at sende det signal kommer ud fra DAC til op-amp, og derefter gennem en opto-coupler.Spændingen stepdown sker, efter at signalet kommer ud fra opto-coupler b4 sender til det medicinske udstyr.Men med denne konfiguration, jeg altid få unøjagtige resultater.

Jeg er ikke sikker på, hvor gik galt i kredsløbet.Kunne nogen pls hjælp mig med dette?

Thanks a lot!

Venlig hilsen,
Eric Mar

Hvis indstillingen med MCU -> DAC -> Buffer -> VoltageDivider -> MedicalDivice værker,
måske skulle prøve MCU -> DAC -> Optocoupler -> Buffer -> VoltageDivider -> MedicalDevice ..
Jeg har ikke stødt på god lineær optokoblere som vil fungere korrekt i μV området, i virkeligheden har de også problemer med lav MVS ..så du er nødt til at overveje at generere højere spænding fra DAC og større division forholdet før Medical Device ..
Hilsen,
IanP

Jeg tror ikke, at en optokobler kunne overføre et signal i UV-området ...Du burde nok omfang det efter optokobler.

held og lykke,

cyberblak

Kan du strøm DAC fra det medicinske udstyr side?Med en seriel DAC, vil du kun skal bruge 3 opto's.
På den måde kan du gøre MCU-optos-DAC-Divider-medicinsk udstyr.

Alle dine hovedpine ville være væk.

VVV skrev:

Kan du strøm DAC fra det medicinske udstyr side?
Med en seriel DAC, vil du kun skal bruge 3 opto's.

På den måde kan du gøre MCU-optos-DAC-Divider-medicinsk udstyr.Alle dine hovedpine ville være væk.

Fordelen ved denne konfiguration (MCU-OPTO-DAC-MED) er, at du ikke længere behøver at bruge en lineær optocoupler siden optos vil overføre digitale signaler.Derefter kan du bruge billige standard optokoblere.

For at være ordentligt isoleret, skal du isolerer strømforsyning og de signaler, der krydser isolation barriere.Med optos du tage sig af de signaler, så giver strømforsyningen til at isolere.

Hvad er den type strømforsyning, som du agter at bruge?

cyberblak

Hvad jeg mente var, om der er strøm til rådighed på medicinsk udstyr side, kan du strøm DAC fra den, og så du kun sende digitale signaler over optos.Det løser problemet med nøjagtighed.

Du har brug for 3 optos, da A / D vil kommunikere serie med MCU.Du kan gøre det med kun to optos, hvis du er forsigtig.Et vil være ur, en dataene.Men nogle DACs kræver en chip vælge eller lignende signal, så der vil være den tredje opto.

Du kan også gennemføre VVV idé med en lille DC-DC-konverter eller endnu bedre, kan du magt det hele med DC-DC og holde tovejskommunikation med UC med kun to optos og glemme alt om termiske stabilitet af opto-enheder!

hilsen,

dpsm

Hvorfor opto-isoleret?Det ville være en god løsning, hvis du kunne sige det (og DAC) på medicinsk udstyr side gerne VVV wrote.
Hvis du har brug isolere et analogt signal, måske en forstærker isolator gerne ISO124 ville være bedre ...

Hilsen,
bicho

dpsman skrev:

Du kan også gennemføre VVV idé med en lille DC-DC-konverter eller endnu bedre, kan du magt det hele med DC-DC og holde tovejskommunikation med UC med kun to optos og glemme alt om termiske stabilitet af opto-enheder!hilsen,dpsm

du kan bruge optokoblere fotodiode som kilde spænding for microvolts.Men belastning skal være høj resistiv ellers nonlinearity vil være der.IL300 kan hjælpe dig med at opnå stabilitet.Eller brug transformator moduleret med PWM (siger DAC) - der giver en langt stærkere magt, uanset at indlæse.

Artem skrev:

du kan bruge optokoblere fotodiode som kilde spænding for microvolts.
Men belastning skal være høj resistiv ellers nonlinearity vil være der.
IL300 kan hjælpe dig med at opnå stabilitet.
Eller brug transformator moduleret med PWM (siger DAC) - der giver en langt stærkere magt, uanset at indlæse.

Spørgsmålet er at designe lavspændings bandgap du sætter til den fotodiode af IL300.Så modulere optocoupler med PWM at opnå nødvendige spænding.Bandgap vil sikre, at din produktion til puls vil have fast spænding.Regulering af PWM grund vil give dig nødvendig spændingsniveau under forudsætning af passiv LPF vil være efter.Prøv at måle fotodiode genereret spænding for maksimale strøm, der leveres på LED.lad os sige, at det vil være 0,5 v.Derefter sættes bandgap direkte til fotodiode output.Dette giver dig mulighed for at have fast spænding puls er nødvendige for PWM håndtering.

Endnu bedre resultat kan opnås, hvis to fotodioder vil blive tilsluttet i serie - tomgangsspænding for fotodiode er 500 mv.2 af dem vil give 1 V bør være nok til at forsyne Si bandgap.Igen, dette kræver, at oiutput spænding, der skal reguleres med PWM i stedet for konventionelle DAC.

Max pass frekvens for IL300 er omkring 200 kHz.Hvad er dine krav til udgangssignalet i form af frekvens?

bare et eksempel.Bandgap foretaget på diode er meget dårlig, men du har 1 V om IL300 output, som giver dig mulighed for at sætte temperaturen stabil bandgap.

PWM fungerer som DAC.Hvis udgangsimpedans ikke behøver at være lav, kan du prøve det

Spil med C for PWM freq filtrering.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back