opvarmningsanlægget simulation

D

davorin

Guest
Svært at vælge rette forum her ... men det har mere at gøre med matematik og simulation end alt andet ..Jeg har en heaterblock og en K-type termoelement sensor og ønsker at erhverve de trin-svar af systemet, når det drejes på 100% cyklus ...1.Er dette trin-svar nok til at beregne den rigtige parametre for at kontrollere temperaturen så?

2.Er der noget i Matlab jeg kan bruge til det?

3.Aldrig gjort noget lignende før (o;

Making feedback systemer til denne anvendelse er meget vanskeligt.Der er flere poler i systemet.dette er grunden til hus opvarmningssystemer er "crash-bang" med fuld til og fra på temperaturgrænserne.

Jeg vil formode, at du ville være nødt til at gøre et eksperiment, hvor du optager Termoelementet output over tid fra en koldstart og fuld opvarmning magt.Ud fra denne graf kan du gøre en kurve fit og få et polynomium for polakker og nuller.

En anden mulighed er at bruge Fuzzy Logic teknologi.Jeg har bemærket, at de fleste af opvarmningsanlægget (for badeværelse) er bygget op omkring Fuzzy Logic teknologi.

Tja .. anvendelsen er mere delecate end det (o;

Generering af en temperatur profil for BGA lodning (o;Eller er der en måde at udtrække de nødvendige arbejdscyklus for en bestemt temperatur?

Davorin, kan du simulere transiente respons ved hjælp CosmosWorks, for eksempel, eller andre FEM soft såsom FEMLAB.
Så kan du finde transport forsinkelse (TD) og få polynominal som flatulent skriver.Transport forsinkelse er tiden fra begyndelsen af opvarmning indtil begyndelsen af temperaturen ændrer sig på det punkt, hvor temperaturføler er installeret.Efter denne procedure kan du bruge simulink at simulere din temperatur stabilisering system.A propos, FEMLAB kan anvendes med simulink soemloese.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back