overbelastning

D

designer_ec

Guest
Hej,

I mit design jeg fik overbelastningsproblem efter cts.Jeg fik overbelastning på to steder i design.Those to steder celletæthed er meget high.In design nogle områder, der har meget mindre celle density.If jeg flytter celler fra høj celletæthed området hen imod mindre celletæthed område avoilable i design, men dette vil effekt på skew og timing (fordi flops også flytte).Faktisk er dette problem occure efter at optimere skew.Pls nogen lade mig vide, hvad skal jeg gøre for at løse dette problem uden efecting skew og timing.

hi designer_ec

Jeg notsure hvis dette vil løse ur prob.Wat kan jeg sugges tu at bruge bløde blokering i høj tæthed sted, der som buffer er stadig plads og u dont have timmings spørgsmål.Prøv denne måde ...Held og lykke

Suresh

Den bløde blokering teknik, der er nævnt i det tidligere svar er en mulighed, men en, der kun bør anvendes som en sidste udvej, fordi det vil have en dårlig indflydelse på din kvaliteten af resultaterne.

Af den måde: Normalt bruger vi udtrykket "udnyttelse" at henvise til placering tæthed, og vi bruger udtrykket "overbelastning" at henvise til routing tæthed.Not a big deal, men det hjælper at være præcis.

Mest sted & rute værktøjer forstå max udnyttelse grænser og vil forsøge at undgå at skabe sådanne hot-spots.Prøv at sænke dit maksimale udnyttelse grænse og redoing placeringen fra bunden.

Du kan også prøve at køre en pass af overbelastning optimering under post-CTS-optimering fleste P & R-værktøjer har denne evne.

Det ser ud fra din oprindelige beskrivelse, at udnyttelsen problemet blev skabt af CTS værktøj.Få en bedre CTS værktøj - en god en, vil ikke gøre dette.

Flytning af en masse ting i hånden er virkelig en dårlig idé, da det vil ødelægge kvaliteten af din placering.

Den skew er largeley bestemmes af CTS.Du kan optimere skew 3 forskellige måder:

a) Kør CTO efter FTS - god til at løse store problemer

b) Kør CTO efter rejsen - godt for at korrigere routing inducerede problemer med timingen og finjustering skew

c) Kør nogle begrænsede nyttige skew optimering post-ruten.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back