overskridelse & Underforbruget af LDO er belastning transient respons

C

caosl

Guest
hej, kan jeg nødt til at designe et LDO uden ekstern kompensation capacitor.The stablity sikres ved at kompensere det interne, men på grund af manglende af produktionen store kondensator, belastningen transient respons har en stor overskridelse, og Underforbruget, hvordan man kan reducere dem . Alle kommentarer er welcome.Thanks. --- San

1> Der er et dokument om håndtering dæmpende effekt, u kan få et kig på det ... men det er "super svært" for mig, da det behovet for at udforme mere ekstra kredsløb til at "håndtere" den dæmpende effekt ...... 2> hvis der ikke er cap, hvordan om den aktuelle passere gennem Power PMOS på sidste etape? gjorde u simulere linie / belastning regulering formular 0um at sige 100um? Jeg spekulerer på, om det er muligt Foy PMOS at "operere", når der ikke er nogen belastningsstrøm tilbyde 3> hvorfor du gerne vil arbejde videre uden kondensator? faktisk også jeg laver på det .. men, kan jeg ikke, at gode / smarte kredsløb design, forekommer det mig, at uden en hue. Dette er blot for "producere papir purpsoe ".... i det virkelige liv ..... måtte være, ikke så let for Design For Manacufacting DFM .................. ..... Alle er bare min fornemmelse om dette emne, hvis der er anythings worng, at plz rette mig .....

Til Paley: båndbredden er omkring 500 kHz ~ 1MHz. Til ee_cchac: 1. Jeg ved ikke, hvilke papir, du nævnte. 2.Indeed, stabiliteten af ​​lys belastning og uden belastning er vanskeligt at garantere. På grund af den række af mine LDO er belastningen er omkring 0,1 K ohm ~ 100k ohm, 1.8V udgangsspænding, så min belastningsstrøm er 18uA.I skal sikre, at dette LDO er stabilt ved belastningsstrøm er større end 10uA for en vis margen. 3.Den grund af ikke bruger den eksterne store kondensator er, at dette LDO er fuldt integreret i chippen, ingen pin til at bruge. Nul som følge af ekstern kondensator og det er ESR er erstattet af intern nul. Men når belastningsstrøm er at stige kraftigt, ingen kondensator til at give denne store strøm, er så meget stor Underforbruget produceret. vice versa for overskridelse. Problemet er, hvordan man kan reducere dem. Håber flere folk til at deltage i disscussion.

emner: en kondensator-Free CMOS Low-dropout regulator med Damping-Factor-Control Frequency garantibeløb, papir om interne zero / stang: Pole-Zero Tracking Frequency Erstatning for low dropout Regulator både papir fra HKUST, u skulle kunne finde i IEEE ~ ~ Jeg håber, jeg giver u ret assistent for u selv jeg er ikke god i kredsløb design ... Af den måde, hvor u kommer fra (* land / by *)? Jeg arbejder også på LDO med lignende emner som dig, jeg er for ung på kredsløbskoblet design. Jeg håber virkelig dette emner vil tiltrække flere ekspert i at hjælpe os med ~ ~

ee_cchac: Jeg har læst disse to aviser, hehe! Jeg er fra Kina, shanghai.i gætte du også, er u?

Jeg HK ar, nu har MSc ICDE @ hkust, laver femårsplan om LDO design ..... haha ​​alligevel, tilsæt olie, holde kontakten ~ ~ håber, at flere eksperter vil give os hjælp og frisk ide ~ ~

Jeg tror 500 kHz ~ 1MHz er meget lille. Jeg er fra Chengdu, min QQ er 95689136, holde kontakt, hehe

Generelt 1MHz båndbredde er nok i de fleste LDO er design.Indeed, jo større BW jo bedre, men det er meget vanskeligt at sikre den stabilitet, for eksistensen af ​​tre lavfrekvente poler.

u skal tilføje en afkobling hætte. på udgangen for at øge forbigående reaktion, denne cap. skal være inden for rækkevidde af hundered er af Picos (> 100pF), vil det gøre den fælles landbrugspolitik. ansvarlig for suppling hiugh frekvens strøm, men det vil påvirke den stabilitet siden det nu er den ikke-dominerende pol

safwatonline, jeg har ingen PIN-kode til at bruge, så dette hundred Picos kondensator vil tage op stort område på chippen.

Jeg ved, men dette er normalt, u normalt bruge on-chip afkobling caps, bør dette være i orden på nogen chip som u kan sætte afkobling i nogen af ​​det frie område på chippen

Du er nødt til at bruge hvilestrøm styrke teknik til at øge den tilgængelige drejesystem strøm ved hurtig transient belastning ændringer, plus en forbedret bulk effekt forbindelse til pass transistor, hvilket yderligere forbedrer transient respons LDO.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back