Oversvingninger fjerne fra firkantbølge

S

shoeb.eee

Guest
Hvordan kan jeg fjerne oversvingninger idet inverter.Jeg læste en teknik i Wikipedia, men ikke forstod.her er det link

http://en.wikipedia.org/wiki/Inverter_ (elektrisk)

den del nødt til at forstå, er under
"ved at indsætte et nul-spænding skridt mellem de positive og negative dele af firkantede-bølge, alle de harmoniske, der er delelig med tre kan fjernes"Venligst gøre det forståeligt.Også nævne nogle effektive metoder.

Deres svar på i næste sætning

Citat:

Modulating, or regulating the width of a square-wave pulse is often used as a method of regulating or adjusting an inverter's output voltage. When voltage control is not required, a fixed pulse width can be selected to reduce or eliminate selected harmonics
.
Ændring af firkantbølge som beskrevet ovenfor er et eksempel på impulsfri bredde modulation (PWM).
Modulere, eller at regulere bredden af et firkantet bølge puls anvendes ofte som en metode til at regulere eller justere en inverter produktion spænding. Når spændingen er ikke kræves en fast impulsbredde kan vælges for at mindske eller fjerne valgte harmoniske.

Harmonisk afskaffelse teknikker er almindeligt anvendt på det laveste oversvingninger fordi filtrering er mere effektiv ved høje frekvenser end ved lave frekvenser.

Du kan finde svaret, hvis du tager et kig på Fourier række kapitel i en matematisk håndbog.De sagde symmetriske firkantbølge med "nul spænding skridt" har denne Fourier serie:
Code:

4h/pi * (cos φ / 1 * synd x cos 3φ / 3 * synd 3x cos 5φ / 5 * synd 5x ...)

Tak til alle for dit hurtige svar

@ E-design: Kan du give mig et konkret eksempel.Hvordan kan jeg fjerne 3., 9.,
15. harmoniske fra en firkantbølge output?dvs. delelig med tre harmoniske mindre produktion.

@ FVM: Please deler det link, du sagde om Fourier serie

Jeg henviste til en trykt bog.

Det sagde 67% arbejdscyklus symmetriske bølgeform har de ønskede egenskaber, fjerne 3., 6.,
9. ...harmoniske.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back