P * otel: Udfyldning inde i et cloed polygon

M

masud_809

Guest
Hej alle,

To spørgsmål om P * otel DXP eller andre P * otel versioner:

Jeg tænkte på, hvordan man kan udfylde inde i en lukket form (denne lukkede form består af nogle lige linjer og en bue).

Andet,
hvordan man kan trække to figurer.(boolean funktioner: som vi gør i HFSS eller ADS)

Tak forud.

Der er flere måder at gøre dette, afhængigt af hvilken version af Protel / Altium software du bruger.

I nyere versioner af Altium Designer 6.8-6.9, kan du vælge den skitse du vil udfylde med en polygon pour
og derefter bruge menu-kommandoen "Funktioner>> Polygon strømmer>> Definer fra valgte objekter".Hvis du vil foretage et HFI-relæ på hæld, ville du bruge "Place>> Polygon Pour påklædningsdukke".

I ældre versioner af P * otel / @ ltium, kan du gøre din polygon skitsere en keepout og hæld over keepout regionen.Polygonen udfylde ville stoppe ved keepout med uanset clearance du havde sat i udformningen regler.

Mange tak for dit svar.
Jeg har P * otel DXp, jeg trækker min polygon (en lukket en) og så skal jeg vælge hele form og efter at hvad skal jeg gøre?Jeg ikke får, hvad du mener.

Der er mange versioner af DXP begynder med DXP2002 og går gennem DXP2004SP4.De nyere versioner kaldes @ ltium Designer, og den nyeste ene er Version 6.9.

Jeg vil gå ud fra du har en af de ældre versioner af DXP2002-DXP2004.Dette er en skjult proces i DXP, som du kan bruge:

1.Gå ind i design regler og midlertidigt deaktivere din elektriske clearance reglen.
2.Vælg den skitse, som du vil bruge til din polygon.
3.Gå til DXP på menulinjen, og vælg "Kør-processen".
4.Skriv "PCB: RunScissors" uden anførselstegn i processen boks.
5.Skriv "Mode = Poly_From_Sel_Prims" uden anførselstegn i Parameters boks.
6.Hit på knappen "OK".
7.Dobbeltklik inde i polygonen skitsere og ændre polygon type til "fast".

Du skulle nu kunne se en polygon udfylde om den nøjagtige udformning af din skitse.Glem ikke at slå dine elektriske clearance regel tilbage på for enhver routing og placering du agter at gøre.Må ikke repour polygonen du lige har gjort med regnskabsafslutningen reglen om, eller det vil skrumpe polygonen at rydde skitsere uanset afstand reglen er sat til.

Kære House_Cat:
Mange tak.Jeg bare gjorde, hvad du sagde.Men når jeg dobbeltklik inde polygonen konturerne, "polygon plane" popper op.og der
er der ikke nogen "fast" indstilling, som du sagde i linje 7.
Jeg har DXP 2004.(Build 8.0.4)
Din
2. linje: Jeg arbejder på det "øverste lag", og da du sagde: Vælg skitse.Jeg vælger polygonen og det vil blive fremhævet.Am I wrong?
Mange tak for din tid og overvejelse.

Du sagde i dit første indlæg, at du havde en lukket form, bestående af nogle lige linjer og en bue, som du ønskede at udfylde.Udvælge de strækninger og cirkelbuer,
og derefter bruge den metode, som jeg skitserede at skabe polygonen udfylde.Brug ikke sted polygon kommando på alle - den metode, som jeg skitserede vil gøre en polygon for dig ud fra de linjer og buer, så længe de danner et helt lukket grænsen.

Når du har oprettet polygonen, vil du få dialogen afbilledet nedenfor når du dobbeltklikke på den.Dette er fra DXP Version 8.4.03.3664.Det er DXP2004 med Sevice Pack 4 installeret.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Mange tak for dit hurtige svar,

Jeg har lige som De sagde, men desværre i de sidste skridt, når jeg dobbeltklik inde i lukket form, får jeg dette resultat: (Jeg har vedhæftet et billede)

Min DXP version er: 2004 (bygget: 8.0.4.1272)

Jeg tror, jeg gør forkert eller andet sted.
Anyway Mange tak igen.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Din version og build-nummer fortæller mig, at du har den oprindelige DXP2004 uden opdateringer installeret.Fast polygoner blev indført i DXP2004 Service Pack 2.Det betyder, at du ikke kan bruge fast polygoner, så du bliver nødt til at justere afstand og linjebredde at få en fast overflade fra udklækket polygoner.

Du bør overveje at opdatere din software.Der var mange problemer med de tidlige versioner af DXP2004.Din gamle licens vil arbejde med SP1, men du er nødt til at anmode om en ny licens til at køre SP2 eller nyere.

Lad mig vide, om du stadig har problemer, og jeg
vil se om jeg kan regne ud, en anden fremgangsmåde for dig.

Kære house_Cat:
Mange tak for din hjælp.Det helt sikkert hjælper mig meget.Jeg tror, at jeg skulle opgradere min DXP.
Bedste,
Masoud.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back