pakke og pad

C

cdz

Guest
Hej alle,

Jeg design et kredsløb opererer på 10GHz og færdige layout.Nu vil jeg gerne tilføje pad og overveje pakke.Er der nogen vide, hvilken pakke og pad (størrelse) Jeg kan bruge til 10GHz og hvor kan man få den model for pakken og pad.Jeg bruger 90nm teknologi.

Også nogen fortalt mig, at for 10GHz, kan jeg ikke bruge ESD.I dette tilfælde, kan chippen være lette skader, hvis jeg rører ved chip?Thanks in advance.

CDZ

Hej

Jeg kan ikke hjælpe dig til pakken, men for ESD det er faktisk muligt, at din nuværende ESD opløsning (fra støberi jeg gætte) vil tilføje for meget parasitisk kapacitans og / eller tilføjer modstand i pad til kredsløb forbindelse.

Den person, der fortalte dig, at du ikke kan bruge ESD var sandsynligvis ret: Tilføjelse af ESD vil ødelægge din 10GHz ydeevne.Men uden ESD beskyttelse (f.eks kun et RF bondpad), du er på vej mod svigt under bonding / montering eller transport af IC's.Jeg går ud fra, at du bruger en tynd gate oxid enheden ved input / output-kredsløb.Disse har tendens til at være meget følsom over for ESD og skal beskyttes.Hvis dette er en studerendes arbejde du sikkert kan få sammen med det, men hvis dette skal blive et reelt produkt, bør du få et ESD ekspert til at hjælpe dig, før du kaster væk denne dyre mask-set/shuttle område!

Du skal først drøfte dette problem med IO / PAD tjenesteyder eller støberi.Har du en idé om størrelsen af parasitisk kapacitans dit kredsløb kan tåle?

For 10GHz Jeg går ud fra et sted mellem 100-200fF.Støberier typisk hævder at have lav-cap løsninger, men de fleste har prøvet uden følsomme elementer i parallel, så de ikke kan bevise effektivitet.Proprietary / patenterede løsninger der findes på markedet, herunder til 90nm teknologi.

For ESD,
Du kan reduceres ESD puder
, Således at du har compromized mellem fuld ESD beskyttelse og ingen ESD beskyttelse.

for pakken,
Jeg tror, det afhænger af andre faktorer, ikke blot hyppigheden af drift.
men husk på, bør du have en god model "spice model, der kommer fra støberi eller Fab. at De vil gøre emballage i" for pakken til at simulere dit design i tilstedeværelse af pakken parasitaere induktans, kapacitans og modstand.

salam
MohamedAbouzied

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back