PAL Video AGC - tips om at designe

D

davorin

Guest
Nogen har et godt design tip til en PAL-video AGC? Problemet er, at nogle kodede tv-kanaler er en slags trekant bølge overlay så et TV eller en videobåndoptager bliver forvirret og justerer amplitude automatisk. Derfor resulterer i et billede med nogle lysere områder i midten (efter descrambling). Den eneste del af videosignalet, der kan fortælle mig, amplituden er den farve burst signal. Så måske bruge en udbedres / low pass filtreret version af den farve burst at gendanne video amplitude?

Du er bedre at gå ind til tuner sektion og bremse AGC på videoen derinde dette vil fjerne det problem, du har / Wizzard

Kære ven, er dit problem ikke adresse til en AGC kredsløb det adresser til en video klemme kredsløb. Ved at klemme videosignalet på spidsen af sync med en konstant spænding, vil den lavfrekvente superponerede på videosignalet være meget undertrykt. Lad mig vide, hvis du har brug for en video clamp kredsløb prøve. NandoPG

tv-apparater bruger synkroniseret AGC metoder, hvor det kun læser højdepunktet af synkroniseringsimpulser og holder værdien over rammen. Det trick for at afkode signalet er at være i stand til at generere en ekstern Triangel (Jeg har mistanke om en sinusbølge bruges) og trække det ud fra basen bandet video. Et andet trick er at bruge et hak kredsløb på sinusbølge frekvens. Nogle af disse systemer bruger en sinusbølge på den audio kanal, der kan blive filtreret ud og tilføjet (fratrækkes) til Baseband videosignalet.

Jeg har prøvet at ændre AGC kredsløb af min videobåndoptager, der har en Sanyo LA7578 chip. Har ikke fået nogen held indtil videre. Den fastspænding er egentlig ikke problemet her (o; Ligner kabel-tv-selskab sender et kæmpe puls under VBI som forvirrer AGC Måske videoen kredsløbet bliver mættet uden AGC tror jeg vil forsøge i dag at maskere sig indgående. Hsync og se om jeg kan bruge det gennemsnitlige niveau for at justere billedet ... Strange er, at jeg også har en form for spøgelse linjer i lysere områder. Ligesom når der er nogle kontrast rige del i billedet ... resten af Line har den omvendte værdi også kan være en god ide at skrive et vist spillerum billeder her eller på min hjemmeside (o.;

Hmm .... bare en hurtig tanke (o;? Har videobåndoptager og TV-feed back hsync signal til AGC, eller har de justere niveauet kun baseret på RF-information Måske lysere bands i billedet skyldes det problem, at VCR / TV genkender ikke hsync korrekt og bruger videosignalet for gating AGC?

Det ville hjælpe at vide, hvilken slags kryptering dit system bruger / Wizzard

Allerede løst for videobåndoptageren (o; Manuel indstilling AGC via potentiometre ... Den descrambler er baseret på 3CHIP design ... modificeret lidt for Finland dog (o; Mindst auto-inversion detektion virker nu ... Nu har jeg brug at finde ud af, hvordan du deaktiverer AGC i Blaupunkt TV (o;

Lyder som den gamle SAVE-systemet bruges af BBC for et par år tilbage (analog). Jeg løste problemet så, ved hjælp af et båndpas filter, så forstærker de 90 ~ 95 kHz sinusbølge, der blev pålagt videosignalet, så tilføjede det til signalet igen, men ud fra fase, potentialy nulling det ud. Hvad med din lyd? undertrykt bærebølge? cheers sda

Faktisk fandt ud af WHT er det (o; Ingen sinus / trekanten bølge ... Bare skiftede i løbet af VBI så AGC bliver forvirret ... videobåndoptager okay, nu (o; nu for TV (o:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back