Papir eller bøger om analoge fiberoptiske link design?

S

superzf

Guest
Jeg arbejder i øjeblikket på et projekt, der involverer overførsel af analoge signaler via et fiberoptisk link med intensitet graduering. Nogen har nogen forslag til, papirer eller bøger på modulatoren design?

modulatoren er fælles, noget CATV lærebog indeholder denne type modulator, held og lykke

Hvad er din modulationsfrekvens (område)? CATV er typisk under 1 GHz. Fjernantenne fodring kan gå op til mmwave domæne. De modulatorer er meget forskellige for disse ansøgninger.

meitq inkl. har en model kan overføre mikrobølgeovn fra frekvens 500MHz til 18G, det er nok! radio_over_ fiber er gennemsigtig for graduering, hvis y ønsker at transmittere mm, så y kan downconvert det derefter overføre, tror jeg y Shoud besøge www.uspto.gov for at få nogle oplysninger om dette emne, er der en række patenter om dette emne! held og lykke!

meitq inkl. har en model kan overføre mikrobølgeovn fra frekvens 500MHz til 18G, det er nok!
nok for dig måske, nogle af os kender til at tælle højere end 18. For fasesystem antenner de nogle gange nødt til at sende signalet på en fiber ved den aktuelle mmwave bærefrekvens med den korrekte fase på hver linje - ingen downconversion. Fra radiotelescopes de bringe tilbage signalet som det er, igen ingen downconversion osv. Der er mange andre tilfælde, hvor mmwave signaler sendes på fiber. Så har du læst disse papirer dig selv?

Jeg læste nogle papir om dette emne for nylig og følte linearitet er et importmant aspekt af design af analoge optisk link. Mener De, at linearitet analoge optiske link? Jeg ønsker at disign nogle driver, der kunne forbedre linearitet og nogle circiuit til erstatning for ikke-linearitet af linket, hvis du har interesse, måske kunne vi diskuterede det mere senere.

Hej txn, mens der for den digitale fiberlinks de ikke-linearitet kan faktisk hjælpe, for de analoge dem (ikke-) lineariteten er et meget vigtigt spørgsmål. Der er en enorm mængde litteratur vedrørende dette emne. Nogle linearisering løsninger er baseret på føreren / modtager (elektronisk teknikker), og andre er baseret på modificeret modulatorer (eller mere generelt - optiske teknikker). Alle de store fotonik producenter som Lucent, JDS, Corning sikkert have application notes osv. på dette spørgsmål. Nogle referencer kan også findes her: http://www.photonicsinc.com/references/references.shtml?references Jeg plejede at vide af et par andre små virksomheder i dette område, men de synes at have forsvundet ... Igen, jeg synes, det er meget vigtigt at angive din frekvens af interesse. Der er nogle meget forskellige problemer og vanskeligheder i forbindelse med projekteringen sub GHz kredsløb og modulatorer i modsætning til et par GHz, for ikke at nævne op til 40 eller 60 GHz.

Jeg ønsker at designe driveren til 2.4G eller 5G først, så waireless signal om 802.11could overføres med fiber. Så jeg ønsker også at gøre kredsløb, der kunne arbejde med højere frekvens, såsom 20GHz-eller 30GHz eller kunne dække bredere frequcy. Jeg har ikke haft nogen erfaring i udformningen af kredsløbet før. Så nogen udtalelse er meget værdsat! Af den måde, min e-mail: lucknlbw@163.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back