parallelport og stepmotor ...!!

H

hussain_kiet

Guest
Jeg ønsker at køre den stepmotor via parallelporten ..
Kan jeg bruge icCitat:

ULN2003

Ja, vil det være tilstrækkeligt, da det har fået Darlington drivere.Bare søge efter den overflod af kredsløb baseret på ULN2003/ULN2803.Held og lykke.

Ja, du kan bruge ULN2003 ...men det vil afhænge af dine stepmotor ... hvis din motor er stor så skal du måske en god effekt drev kredsløb ...

hej.de paralle havn er meget begrænset, da en aktuel kilde.Det du overbelaste det, vil du beskadige dit bundkort.prøve at bruge en isoleret kredsløb for at undgå belastning.Den ULN er god motor driver, men du er nødt til at sikre en ordentlig isolering.Grænseflade problem er et fælles i denne form for opsætning.bedre kontrollere datablade for den parallelle port og dit design.

Hej

Du kan bruge optocoupler for kobling det er sikkert at parallel port, og du kan også bruge 74.245 driveren som en ekstra chauffør til Parallel port

med hensyn til
Ajish Babu S

For et højt drejningsmoment motor (13 kg cm) med 1 Amp per fase nuværende og 8,6 volt, kan jeg stadig nødt til at bruge ULN2003 ?????

Eller du kan bruge diskrete power transistorer til højt drejningsmoment Stepper Motors

hvorfor du ikke bruge 298 det er en dobbelt bro chauffør.Det kan bruges almindeligt Stepper Motors, der har én fælles og 4 andre for bredbånd (kan ikke huske navnet for denne type stepper) Eller man med, har drevet med 2 H-bro

* 298 kan håndtere op til 3A

HELD OG LYKKE

Hilsen,
Dilan

hussain_kiet skrev:

Jeg ønsker at køre den stepmotor via parallelporten ..

Kan jeg bruge ic

Citat:

ULN2003

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back