H
houdali
Guest
Hej alle krop, ser jeg i øjeblikket simulere en simpel patch antenne i HFSS, og jeg ved ikke præcis de dimensioner af den luft boks (Radiation grænse). Du tror, at λ / 4 er suffisant? Tak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
) Jeg er ikke enig, kan vi have en svagt lysende antenne på 1GHz for eksempel, og i dette tilfælde Near Field ikke anvendes fra λ/10. Grænsen for tæt på eller langt felt afhænger af frekvensen.Nej, for svagt lysende strukturen Lamda/10 er stadig i langt område, ikke i nærheden af området.
Du tager fejl.. Det afhænger kun af udstrålende struktur styrke. Hvis du har en stærk udstråling struktur stick med Lamda / 4 tilstand, ellers med Lamda/10. Læs HFSS bidrage til at rette dig selv!!() Grænsen for tæt på eller langt felt afhænger af frekvensen
Forbløffende, fordi jeg har set snesevis af strukturer ved hjælp af HFSS og ingen klagede nogensinde om størrelse grænser.hi er lavere frekvens eller lille dimension den hfss resultatet ikke pålidelige, så for denne tilstand jeg råde til at konvertere u HFSS fil til Sm3 fil og og simuleret u antenne i CST at opnå et pålideligt svar, men for simulering. hfss hvis D er diameteren af antenne Jeg foreslår u valgte u luften boks omkring 2D på mindre end 1 GHz ansøgning
Vil du noget bevis for at sikkerhedskopiere Deres krav?? HFSS er helt fint for lavere frekvenser og mindre dimensioner så godt. HFSS altid giver mere præcise resultater end CST du foreslår at bruge.hi er lavere frekvens eller lille dimension den hfss resultatet ikke pålidelige, så for denne tilstand