Patch Antenne i HFSS

H

houdali

Guest
Hej alle krop, ser jeg i øjeblikket simulere en simpel patch antenne i HFSS, og jeg ved ikke præcis de dimensioner af den luft boks (Radiation grænse). Du tror, at λ / 4 er suffisant? Tak

Hej, er du nødt til at følge følgende retningslinje - Placer mindst λ / 4 fra stærkt udstrålende struktur - sted mindst λ/10 fra svagt udstrålende struktur Held og lykke med dit arbejde

Tak for dit svar, men for svagt lysende antenne, jeg skal til at bruge λ/10 hvis jeg arbejder i nærheden af området, men jeg er i det fjerneste felt.

Hej, Nej, for svagt lysende strukturen Lamda/10 er stadig i langt område, ikke i nærheden af feltet. For patch antenne bør du holde med Lamda / 4 stand, og ja det er tilstrækkeligt. / SC

Hej, λ/10 er minimum, så ingen grund til at overskride denne værdi, men ja du kan gøre mere langt væk, men det vil bare spilde din computer ressourcer. Ja det samme gælder for langt felt, at hvad regelsæt siger:) Jeg er enig med Sweetchoto.

(
Nej, for svagt lysende strukturen Lamda/10 er stadig i langt område, ikke i nærheden af området.
) Jeg er ikke enig, kan vi have en svagt lysende antenne på 1GHz for eksempel, og i dette tilfælde Near Field ikke anvendes fra λ/10. Grænsen for tæt på eller langt felt afhænger af frekvensen.

() Grænsen for tæt på eller langt felt afhænger af frekvensen
Du tager fejl.. Det afhænger kun af udstrålende struktur styrke. Hvis du har en stærk udstråling struktur stick med Lamda / 4 tilstand, ellers med Lamda/10. Læs HFSS bidrage til at rette dig selv!!

Ok. I studiet et plaster antenne på 800MHz, så den dimension 's 20 * 11cm med fødeledning. Så i første gang, brugte jeg en luft kasse mere end λ / 4 for en patch antenne (800MHz), den resonante frekvens er 800 MHz med en god S11, og når jeg øge dimensionerne luften boksen resonansfrekvens er anderledes fra 800MHz . Hvordan kan jeg vide det gode dimensioner for at opnå den sande resultat. Tak

hej er lavere frekvens eller lille dimension den hfss resultatet ikke pålidelige, så for denne tilstand jeg råde til at konvertere u HFSS fil til. Sm3 fil og og simuleret u antenne i CST at opnå et pålideligt svar, men for simulering i hfss hvis D er diameter antenne Jeg foreslår u valgte u luften boks omkring 2D på mindre end 1 GHz ansøgning

hi er lavere frekvens eller lille dimension den hfss resultatet ikke pålidelige, så for denne tilstand jeg råde til at konvertere u HFSS fil til Sm3 fil og og simuleret u antenne i CST at opnå et pålideligt svar, men for simulering. hfss hvis D er diameteren af antenne Jeg foreslår u valgte u luften boks omkring 2D på mindre end 1 GHz ansøgning
Forbløffende, fordi jeg har set snesevis af strukturer ved hjælp af HFSS og ingen klagede nogensinde om størrelse grænser.

hej hvis u upload u plaster kan være vi kan hjælpe u mere med ud antenne jeg har ingen idé om u-antenne og i aviser mange tid u se resultat, der er forkert

For et simpelt plaster antenne (hvis det ikke er stærk radiator) --- lambda / 8 eller 10 størrelsen af den luft boksen er tilstrækkelig .. hvis ur ikke sikker på om det en stærk radiator eller en svag radiator .. Jeg vil sige øge ur luft boks indtil det punkt, ur resonant freq ændrer sig ikke væsentligt ....

hi er lavere frekvens eller lille dimension den hfss resultatet ikke pålidelige, så for denne tilstand
Vil du noget bevis for at sikkerhedskopiere Deres krav?? HFSS er helt fint for lavere frekvenser og mindre dimensioner så godt. HFSS altid giver mere præcise resultater end CST du foreslår at bruge.

hej sweetchoto Jeg er ikke enig med u idé om CST Jeg plejer at designe mit antenne i HFSS og derefter tjekke det med CST og derefter eksperimenterende den, og CST resultatet samme som eksperimenterende og lavere frekvens og lille dimension, når u cant definere u antenne stråling kasse i rådgive u først tjekke det med CST tidsdomænet simulering

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Post tilføjes 08:58 ---------- Forrige post var på 07:52 ----------</span></span>
hej en anden måde til at forstå, at hvis din stråling boks nok til u-antennen er u se antennen mønster i hfss hvis u antenne gevinst minus eller mønster deformerede og din struktur er en struktur af antenne så u kan finde u stråling boksen er god eller ej

Jeg bruger CST og HFSS. Forskellen mellem de to software er, at CST bruge to metode simulering: Tid og frekvens domæne analyse, men HFSS kun bruge frekvensen domæne analyse. Så valget af software afhænger af valg af antenne struktur.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back