Pc parallel port PWM output

M

Milano-Sr

Guest
Hej,
Need help!
Jeg vil gerne bruge parallel port som en PWM output.
Disse er mine spørgsmål
1.Hvordan kan jeg gøre det den nemmeste måde
2.What er frekvensen og løsning jeg kan forvente fra PC parallel port

Takket Milan

components of Delphi or C Builder, and using thread to do others jobs or using external reference.

Brug af timeren
komponenter i Delphi eller C Builder, og ved hjælp af tråd til at gøre andre job eller ved hjælp af eksterne reference.Windows ikke giver stor nøjagtighed timer, så hvis du har brug for det meget præcise bruge en ekstern hardwareur reference (om input ben) og indstille din tråde i tpHighest mode.Denne tilstand kan stoppe andre programmer og mus / tastatur, men for meget præcis PWM (kun til pc med høj processorer) Jeg kender ikke anden form.

I C bruge denne for adgang til havn:

/ / Register adresse LPT1
# define Porta_Dados 0x378 / / Output port
# define Porta_Estados 0x379 / / Input port
# define Porta_Controle 0x37a / / Control havn

//------------------------------------------------ ---------------------------
void OutPortB (usignerede int Endereco, usignerede int brystning)
(
_DX = Endereco;
_AX = Brystning;
/ / Begin samleprocesser blok
ASM (

/ / Skriv AL Byte på portnummer DX
ud dx, al

)
)

//------------------------------------------------ ---------------------------
usignerede int InPortB (usignerede int Endereco)
(
_DX = Endereco;

ASM (
i al, dx
mov ah, 0x00
)
/ / Retur havn værdi
tilbagevenden (_AX);
)
//------------------------------------------------ ---------------------------leomecma

du også nødt til at overveje det nuværende niveau for den parallelle port på din pc.Du kan få brug for en løbende forstærker kredsløb til at uddybe output fra pc'en.Jeg har
lavet en enkel stepper motor kontrol software for et par år siden, og jeg har brug for at tilføje en aktuel-forstærker for at interface med stepper motor fra PC parallel port.Den arkitektur, som følger:

vinduer:
GUI (Win32 API i C )<--> enhedsdriver (selvstændig gjort / hurtig h (at) gb) <-> parallel port -> nuværende-forstærker -> stepper motor

Linux:
console_app <-> linux port_IO <-> parallel port -> nuværende-forstærker -> stepper motor

kunne u forklare koden u indsendt en smule mere coz kan ikke forstå det.Jeg var der arbejder på samme problem, at Acess LPT porten på XP eller win32 OS.det resteced mig til at skrive directly.outport og i havn blev deaktiveret.

så venlig at forklare

Du skal bruge en driver til at udføre en havn I /
O operationer under Windows NT/2000/XP.
Tag et kig på havnen I / O-toolkits gerne TVicLPT eller lignende (winio, ntport, TVicPort og så videre).

I stedet for parallel port, har du overvejet at anvende seriel port?
Det er meget, meget lettere og nøjagtig som PWM er genereret af en hardware er specielt designet til dette formål ..
Alt hvad du skal gøre er at vælge en microcontroller (planty at vælge imellem) med enkelt (multi)-kanal PWM modul og en UART til at kommunikere med en PC ..
Hilsen,
IanP

IanP wrote:

I stedet for parallel port, har du overvejet at anvende seriel port?

Det er meget, meget lettere og nøjagtig som PWM er genereret af en hardware er specielt designet til dette formål ..

Alt hvad du skal gøre er at vælge en microcontroller (planty at vælge imellem) med enkelt (multi)-kanal PWM modul og en UART til at kommunikere med en PC ..

Hilsen,

IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back