PCB Layout

D

Dunn

Guest
Hvad er en god PCB layout procedure?

Situationen.
Skematisk afsluttet.
Overført til PCB (fugle reden).

Hvad nu?
1) Sæt komponent med de fleste forbindelser i midten af PCB (godt for EMC)?

Hvad nu, hvis det er et stik, der har en masse tilslutninger (og ikke kan placeres i midten)?

Eller Place de komponenter i en logisk rækkefølge (nemt for fejlfinding)

2) Er der nogen organ bruge auto placering?

Hvad nettet er det bedst at starte med?

Tak på forhånd for alle svarene.

godt,
for det første foreslår jeg, at du søger på Google efter layout.der er gode ressourcer.Jeg aldrig bruge auto-placering og auto-routing.Jeg tror, auto-routing kun er nyttig ved simple kredsløb og hvis en dosn't bekymring EMI, støj ,....
en god praksis for at placere dele er at placere dem på forskellige områder (klynger) i forhold til deres hastigheder.

Lige ud af interesse du siger "Jeg tror, auto-routing kun er nyttig ved simple kredsløb og hvis en dosn't bekymring EMI, støj ,...."

Betyder det, at computeren PCB er hånd routes?

Dunn wrote:1) Sæt komponent med de fleste forbindelser i midten af PCB (godt for EMC)?

Dunn wrote:Betyder det, at computeren PCB er hånd routes?

Jeg vil adskille layout af bestyrelsen i "zoner".For eksempel en mobiltelefon har Tx zone, Rx zone både er en del af RF zone.Så er der strømforsyning zone og det digitale område.
Du vil gerne placere de antennetilslutning nær kanten af bord sandsynligvis den samme for digital batteri stik.Også er du nødt til at tænke, hvis du vil dele på begge sider af PCB eller ej.Loddemetal metode osv. Du kan finde nogle bøger om SMT design EMC-SI, der kan hjælpe dig.Venlig hilsen,

otomi

Som svar til "akouz" post.

Erklæringen siger ".. komponent med de fleste forbindelser i midten af PCB (godt for EMC)?" Af de fleste jeg ment, siger en forstærker eller en 555 IC.

De spørger om UC.
Ja, du er korrekte "... meget sandsynligt vil det være modtagelige for ekstern støj."
men en god designer ville bruge en EMC kan for at reducere effekten af ekstern støj og holde signaler fra hinanden.

Under alle omstændigheder tak til stillingen.Det bragte en række interessante punkter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back