PCB opbevaringskasser

W

Wilson

Guest
Hej gruppe,

Jeg har et typisk spørgsmål andre derefter tekniske ....... Jeg har lige modtaget min 12 lag Telecom prototype nævn efter at få det assembled.Now bestyrelsen er under afprøvning tidspunkt ......

Jeg vil gerne spørge, generelt hvor gøre folk gemme deres bestyrelser?
da behandlingen af disse bestyrelser har brug for særlig pleje.

Jeg har hørt om nogle personer, der benytter Desiccators for at undgå noget forkert at gå med i bestyrelserne.

kan man lægge mere lys over dette spørgsmål??? andre særlige metode til at gemme???

Thanks and regards

Wilson [font = Comic Sans MS: 8ac315c291] [/ font: 8ac315c291]

Hi Wilson,
Hvis det er en prototype på et bord, og du planlægger at placere komponenter og loddemetal dem manuelt, så ingen overdrevne pleje er nødvendig.Bare ikke skrabe det, og ikke spilde noget på det.Rengøre den med alkohol før lodning komponenter.Men i industrielt miljø, opbevaring spørgsmål er vigtige, fordi fugten kan danne oxydes på overfladen af bordet, og becaue af dette, i automatiske placment og lodning miljø, de komponenter kan ikke sodered godt,
hvilket medfører dårlig eller manglende kontakter.Det er en dårlig problem, især når det drejer sig om komplicerede / high density kredsløb og pakker,
såsom BGA, flipchip og andre.Du kan forestille sig, at ingen har ikke råd til at rengøre oxydes i industrielt miljø.Det er grunden til bestyrelser har brug for særlig opmærksomhed, samt komponenter.De kommer i forseglede pakker, og de er åbnet lige før anbringelse / lodning.

Bedste,
/ pisoiu

Hi pisoiu,

Mit problem er, at jeg har fået mit bord efter at få det samles fra tredjemand ...... nu er jeg ved at begynde JTAG test af min board.But før det skal gøres ... jeg gør konfiguration og nogle andre funktionelle tests på mit bord.
Så jeg tror, det vil tage mig omkring 20-25 dage til fuldt Test mit bord, og find ud af alle de fejl, der er der .... før bord går for masseproduktion ....

Nu dette bord, er beliggende uden for med nogen ordentlig tempearture kontrolleret miljø???

Det er derfor, jeg spurgte om det er der nogen beholder eller boks, der kan bruges til at oplagre disse PCB.
siden min bekymring er ikke kun for dette bord ..... Jeg har 7-8 flere bestyrelser kommer op til afprøvning .....

Jeg håber, u fik mit problem???

hilsen
Wilson

Fik det.Efter min mening behøver du ikke at udvise særlig opmærksomhed, andre end indlysende: hold dig væk ESD, normal temperatur og luftfugtighed (værelse miljø), ingen udslip.Her
er en idé: læg dem i et af disse poser, hvor computer mainboards opbevares.Dette bør være mere end nok.

Bedste
/ pisoiu

Hej,

Hvis alle komponenter er monteret på printet bord, en anti statisk pose vil gøre.Disse anti-statisk pose med en forsegling noget i stil med dem, zip lås poser ville være en fordel i forhold til dem uden.Men med denne taske, den vigtigste årsag er at forhindre, at komponenter fra skadelig snarere end PCB bord, da det vil ikke skade så let.

Tak.

Hvis du er bekymret for, nævn kan blive beskadiget i transit bør du har angivet til underkontrahenten hvordan pack dem

Bag 30 min 30 ° C <10% RH, før de emballeres
ESD emballeringsforskrifter
Tørringsmiddel i ESD pose
Humidity plaster indikator
Vakuumpakket

A for risiko for bestyrelsen, mens du arbejder på det, standard forholdsregler, ESD, mekaniske skader og så videre, forlader bestyrelserne i emballeringsforskrift indtil absolut nødvendig.

Men man bør også tage hensyn til miljøet brættet er designet til at arbejde i, hvis det er konstrueret til at woek ved høj omgivende temp og RH derefter liggende på en bænk vil ikke gøre nogen forskel, og så videre

Hvis det mislykkes på bænken, under dets konstrueret Funktionsgrænser, så vil det heller ikke i feild.

Hvis du bekymre sig om bord, kan du få en af disse ESD kasser.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back