PCI-bro eller sædvane FPGA til at opbygge et PCI-Master SDRAM?

S

spktu

Guest
Hvad er den store forskel mellem at bruge et PCI-bro eller en brugerdefineret FPGA til at opbygge et PCI-Master SDRAM controller?
Hvad er den bedste løsning?

Ikke sikker på, jeg forstår, hvad du meen.

Hvis du ønsker at have en bestyrelse, der fungerer som PCI slave og master, og på dette forum, har SDRAM, med controller, du bettwe bruger FPGA og integrere alt i FPGA.

Hvis du ønsker at få SDRAM off-board, og få adgang til-det med dit bord, der fungerer som PCI-master, kan dette stadig gøres med FPGA.

Jeg har set nogle brugerdefinerede PCI-bro chips, men der praktisk talt er alle PCI-slaver.

Jeg har abs.ingen erfaring i FPGA.
Thats hvorfor jeg tror, at PCI-bro er bedre, men hvordan man kan knytte en SDRAM controller til at bygge bro?

Hvis PCI broer med PCI Master er sjældne, så måske det bedre at begynde med PCI Express-bro, der er sikkert er en mester?

PCI-og PCI Express er simpelthen BUS arkitektur.Begge af dem kan støtte add-in kort, der enten kan være herre, mål, eller begge dele.

I en PCI delsystem, tilføj noget-i-kort kan udføre anmodninger til PCI-bussen.Så kan du have de vigtigste processor der adgang til et kort, eller hukommelsen, og til gengæld kan dit eget kort også få adgang til systemet hovedhukommelsen, gennemsigtig uden at forstyrre de vigtigste processor.Evnen til dit bord for at få adgang til andre grænseflader over PCI-bussen er 'master'.Hvis dit bord kun få adgang fra de største CPU eller en anden mester på PCI-bussen, så vil du måske kun brug for et "mål" PCI-interface.

Eksempel på mål og master bestyrelser er:

mål:
- Mange grafikkort, der har om-bord hukommelse (selv dem, der normalt AGP, AGP svarer til PCI. Nogle kort er PCI).
- De fleste Ethernet Kontrolenheder
- Mange lydkort

mål-og master:
- Video-kort, der er afhængige af de vigtigste systemets hukommelse (som bruger, hvad det kalder "delt hukommelse").
- Alle de kort, adgang til de vigtigste systemets hukommelse på egen hånd.

Så hvis dit kort ikke er nødvendigt at skabe deres egne transaktioner på systemet PCI-bussen, de har du sandsynligvis ikke brug for en master PCI-interface.

Bemærk, at både master og mål stadig kan generere afbryde anmodninger.

Hvis du ser på opencores.org, der er et PCI-kerne (opensource).Jeg havn't prøvet det endnu selv.PCI fungere som en bro mellem PCI og en opensource bus-standard kaldet Wishbone.Wishbone temmelig ligetil.Denne kerne er både et mål og master, men du kan bruge, hvad du vil.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back