PD20015E _Imedance_matching spørgsmålet på 2GHz

A

adnan012

Guest
Hej, er på side 6 i datablad Zin og ZDL nævnt med pile. AT 2 G Hz Zin er 0,45 + J0.99 ZDL er 0,99 - J0.90 jeg forvirret, når jeg sammenligner disse værdier til den opnåede fra ADS simulation. Hvad er meningen med Zin og ZDL i tilfælde af matching til 50 OHM. Skal jeg matche Zin eller konjugat af Zin til 50 0hm? Skal jeg matche ZDl eller konjugat af ZDL til 50 0hm?

Conj {Zin} bør tilpasses til 50 Ohm .. Men ZDL er Load impedans, der er også Conj {Zout}. Hvis denne komponent vil blive anvendt som en høj effekt enhed, vil det ikke sikkert gyldig anymore.In dette tilfælde Optimal belastningsimpedansen bør findes for specifik anvendelse og frekvens.

Thanks a lot. På første side læse de linier der er højt oplyste. Hvad betyder det. Kan jeg bruge apparatet ved 1800MHz. Er det en 1 GHz enhed eller 2GHz enhed? Jeg har testet det op til 1100MHZ, men efter at det viser nu vinde overhovedet.

Thanks a lot. På første side læse de linier der er højt oplyste. Hvad betyder det. Kan jeg bruge apparatet ved 1800MHz. Er det en 1 GHz enhed eller 2GHz enhed? Jeg har testet det op til 1100MHZ, men efter at det viser nu vinde det hele.
Der er discrepency mellem de sætninger, men anden sætning er ikke consistent.If man ser på specifikationerne, vil du se, at transistoren kan betjene op til 2GHz. Jeg tror, ​​det kan bruges op til 2GHz med 13.6VDC forsyningsspænding giver 15W Output Power@2GHz.But den medfølgende data er meget dårlig til at designe sådan en forstærker. Du får brug for flere og flere data og model ... Fordi frekvensen er temmelig høj ..

Jeg har annoncer model for enheden. Jeg fulgte følgende design procedure. 1) Udføres lille signal s-parametre simulation plus DC analyse. 2) ADS Load træktest. 3) opsamlet passende Belastningsimpedans plus input og transformeret / matchet det 50 ohm. 4) Der anvendes ADS Momentum analyse til at designe transmissionslinie matchende netværk med forspænding netværk. Min pcb er dobbeltsidet FR4 1,6 med 1 ounce kobber. Alle spor og mikrostrippen linjer har "lodning maske" på det. Min test procedure er, at du først angive korrekt VDD og Idq og derefter tilslutte forstærkeren med VNA (i Forward Transmission test tilstand) med en 20 db 10 watt attenuator i serie med forstærker output port (VNA RECEIVER PORT). Jeg får-20dB (0 db med ud dæmper) gevinst i det ønskede frekvensområde (1800-1830MHz). Når Idq øges ved at øge de Vgs jeg får-17dbm til 15dbm (3 til 5 dB gain uden dæmper), men enheden blive for varmt. Nogle gange, mens tuning input og ud lægge matchende netværk med SMD trimer (inkluderet i matchende netværk design), forstærkeren viser 15 dB gain KUN på en meget bestemt frekvens. Sommetider forstærker begynder at svinge ved forskellige frekvenser under tuning. Før dette er lykkedes udformet 900MHz, 10-15 watt forstærker med de samme LDMOS ved at følge den samme procedure

Hvad er fremgangsmåden til montering LDMOS leads (BLL1214-250R) (eller en anden enhed) til mikro-strimmel typen matchende netværk. Skal jeg medtage kobber fodaftryk for LDMOS input / output pin, i annoncer simulation, som vist i filen.

skal jeg medtage kobber fodaftryk for LDMOS input / output pin
Det er meget vigtigt at have den rigtige linje bredde ved transistoren side, dvs medtage skridt i linjebredden mellem matchende kredsløb og transistoren terminalen bredde.

Tak for svar. Kan du forklare i detaljer med grafisk eksempel.

For montering, læse denne .. Lodning maske, der er lige under af transistoren vil forhindre korrekt varmespredning. I stedet bør du åbne kobber som vist på AN og sætte nogle vias til jordplan.

Det betyder, at transistoren bly vil sidde fuldstændigt til højre mest plaster. annoncer simulation adskiller sig, når jeg bl.a. dette område. [color = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 18:30 ---------- Forrige post blev på 18:01 ---------- [/size] [/color] Antag, at transistoren input bly loddet til en mikro-strimmel linje af samme størrelse. dag, hvad der vil være indgangsimpedans af transistoren. Jeg tror, ​​det vil ikke være ens.

Det betyder, at transistoren bly vil sidde helt på højre mest patch. annoncer simulation adskiller sig, når jeg bl.a. dette område.
Ja og ja. Det skal være anderledes, fordi det skridt i bredden gør en stor forskel. Hvis du ikke medtager, at metal-segment, vil Momentum havnen være meget bred, over hele bredden af ​​den kapacitive plaster. Det ville være forkert. Porten bredde bør være den samme som den komponent terminal bredde. Med havnen er knyttet til den lille metal patch, tvinger du den aktuelle at afslutte på det rigtige sted med den rigtige terminal bredde. Mine klienter som design effektforstærker layout med Sonnet EM indstille porten bredden af ​​transistoren komponent i Sonnet. I Momentum, omkring arbejdet er at have et metal med den korrekte bredde og forbinde havnen der.

Tak for svar. Hvordan kan jeg repræsentere en kondensator i momentum. Hvor skal jeg forbinde port3 i momentum. "I Momentum, arbejdet omkring er at have en metal med den korrekte bredde og forbinde havnen der."

Jeg ved ikke om din SMD kondensator. Det var ikke nødvendigt i mine designs. Er du sikker på at du vil have en komponent, og ikke medtage denne kapacitans i layout (større patch)? Men at antage, at SMD kondensator er korrekt, vil jeg tilføje en lille rektangel, der repræsenterer kondensatoren puden bredde og placere havnen der. Tilslutning skal ske inde i ADS kredsløbet similator, fordi du ikke kan placere komponenterne direkte i Momentum. Tag ADS datablok til den skematiske og tilslut cpacitor der.

Jeg er ikke sikker på, hvad spørgsmålet er? Er du stadig i tvivl om denne port?
93_1324023550.png
Ser godt ud for mig. Bare sørg for, at havnen referenceplanet er den samme som i de transistor data. My gæt er, at data er målt til pakken (eksklusive ledninger), således at den ledende / pad længde bør nemlig være en del af dit EM-model. ~ ~ PDF, som du linkede er forkert URL.

"Jeg vil tilføje en lille rektangel, der repræsenterer kondensatoren puden bredde og placere havnen er der" , hvilken værdi du vil tildele kondensator port? [Color = "Silver"] [size = 1] ---- ------ Indlæg tilføjes 09:29 ---------- Forrige post var på 09:24 ---------- [/size] [/color] jeg ønsker at ved, at momentum er der to muligheder for at forbinde transistoren inputport. en på kanten af ​​plasteret (rød farve) sekunder på det punkt mellem transistor montering patch og resten af ​​det tilsvarende netværk (orange coclor) [color = "Silver"] [size = 1] -------- - Post tilføjes 09:32 ---------- Forrige post var på 09:29 ---------- [/size]

hvilken værdi du vil tildele kondensator port
Det gør ingen forskel, fordi den korrekte kondensator værdi skal tilsluttes i ADS skematisk?. Brug standard port impedans 50 ohm i Momentum, og tilslut derefter den korrekte kondensator værdi i ADS skematisk.
Jeg ønsker at vide, at der i fremdrift der er to muligheder for at forbinde transistoren inputport. en på kanten af ​​plasteret (rød farve) sekunder på det punkt mellem transistor montering patch og resten af ​​det tilsvarende netværk (orange coclor)
RED, dvs kant port på den polygon, der repræsenterer de puder / kundeemner. [ COLOR = "Silver"] [size = 1] ---------- Indlæg tilføjes 10:06 ---------- Forrige post var på 09:46 ------ ---- [/size] [/color] Jeg ser på transistor databladet igen og se, at de "fører" er meget kort. Længden af ​​polygonen udgør elektroderne skal være kort så naturligvis.
29_1324026343.png

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back