peak detektor design

M

mohmd10

Guest
Jeg har brug for et elektronisk kredsløb til at måle på toppen af en sinusbølge i intervallet fra 0
til 5 v med stor nøjagtighed

tak

Det afhænger af den nøjagtighed, du har brug for, men et godt udgangspunkt er http://www.edn.com/article/CA621639.html
Hilsen

pauloynski skrev:

Det afhænger af den nøjagtighed, du har brug for, men et godt udgangspunkt er http://www.edn.com/article/CA621639.html

Hilsen

I dette kredsløb input offset spænding IC2 er ganget med 10 (eller R2/R1).Dette kan være årsagen til fejlen, du har rapporteret.Hvis dette er rigtigt, så hvis du måle ved hjælp af forskellige indgangsspændinger de vil vise den samme fejl (ca. 0.1V).Hvis dette er tilfældet, vil jeg gerne foreslå din hjælp af en lav offset spænding op-amp i stedet for de (gamle) LM358 eller ved hjælp af et potentiometer til null offset.Også, at opnå hurtigere resultater, så prøv at reducere værdien af C1 (1UF). Ved høje frekvenser kan det være meget lille.
Desuden, hvis du bruger 5V forsyningen vil jeg anbefale du erstatte LM358 af en jernbane til jernbane output op-amp, da udgangsspænding spændvidde for LM358 er meget begrænset (se it's manual).3V er det loft, og dette kan være årsagen til fejlen, du har set.Så foretage nogle tests på et lavere input-spænding for at bekræfte.
Du kan også finde nogle interessante tips i AppNotes AN1097 og AN1309.0 fra Keystone.
Hilsen

tak en masse

Jeg brugte opamp TL070 stedet for LM358 og jeg faldt C1 til ,5 uf men det stadig inaccuracy.i behov 5mV senstivity. Kan du hjælpe mig?

Hvis du bruger 5V forsyning skal du huske, at de (gamle) TL072 er ikke en jernbane-til-jernbane output op-amp.Også, at nogle målinger for at bekræfte, at du ikke har opvejet problemer.Hvilken type sammenligning bruger du på indgangen?Er fejlen den samme for alle indgange, eller er det ændre proportionalt?Du kan yderligere reducere værdien af C1.

tak.
Jeg stillede var modstanden for at løse problemet med spænding offset. Sammenligningsgrundlaget er TLC372
. Fejlen er ændret tilfældigt, og det er ca ,3 mod, og jeg ønsker senstivity 5mV

Hvad er suplly spænding?Er du bruger en delt eller samlet spænding?

Læs venligst omhyggeligt de specs af LF358 og TL072.Disse er ikke jernbane-til-jernbane output op-amps.Faktisk er 5V ud af specs af TL og sandsynligvis vil du ikke få noget på sin produktion.Det LF358 kan svinge til 0V, men TL072 kan ikke.Desuden kan begge ikke svinge til 5V.
Hilsen

".... Har en sinusbølge input på 100kHz og jeg har brug senstivity som 5 mv ...
"... TL070 stedet for LM358 ..."Hej
Du har brug for nogle langt mere hurtigere end LM358 og TL07X for god nøjagtighed på 100 kHz.
Hvis du foretager nogle enkle beregninger du vil have resultater.
BR
Petre Petrov

Kære Petre: selv LM358 er i stand til at operere på 100kHz med lav gevinst.Den circircuit virkelig brug for en hurtigere trin på indgangen: sammenligningsgruppen.

Kære pauloynski,
Tak for svaret.
Du har ret.
Forstærkningen jeg virkelig lav (ca. 10).
Men resultaterne er ikke gode fra mit synspunkt.
fx
http://www.national.com/mpf/LM/LM358.html
Hvis du er tilfreds - det OK for dig.
BR
Petre Petrov

Kære Petre: Jeg er enig med dig.Men LM358 bør ikke være så slemt, som resultaterne viser.Jeg tror, at det skal fungere godt for amplituder nedenfor 3Vpp når du bruger en enkelt suplly spænding på 5V.Den TL072 er ude af spørgsmål: Det kan ikke arbejde med 5V.For at opnå fuld spænding spænde over en jernbane-til-jernbane produktionen op-amp bør anvendes.Også, det er ikke klart, hvordan indgangsspænding er apllied til input af komparator.Indgangsspændingen kan ikke gå negativt.

Ved revisionen af de udg artiklen, en let gysen krydsede min ryg, tænker, hvordan komparator ville opføre sig i en feedback-sløjfe.Men præsenteret fejl plottet viser, hvordan ...

Jeg bemærkede også, at du hverken er angivet angribe eller forfald tid til peak detektor, henholdsvis et frekvensområde med tilhørende nøjagtighed.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back