Periferien af ​​dræn / source

T

tanmayshah

Guest
Hej, i 45nm teknologi til NMOS med W = 90nm og L = 50 nm området af afløbet er = 105nm X 90 nm og periferi = 2 * 105nm 90 nm er det rigtigt? men når vi udtrække netlist fra layout det vise PD = 2 * (105nm 90 nm), så der formlen er korrekt? Jeg tror for beregning af den kapacitet vi ikke tager hætten. på grund af væggen af ​​afløb, der støder op til porten poly. Lad mig vide, hvad der er den rigtige formel. Tak Tanmay

Min lærer sagde engang til os at bruge formlen PD = 2 * L + W til at beregne periferien, men måske det er proces, der beror

Periferien af ​​afløbet er 2 * (105nm +90 nm), men, fx når beregningen parasitiske kapaciteter er 90nm side på den side af kanalen ikke taget i betragtning, fordi der eksisterer depletionsområdet under kanalen, og der er således ingen dækside parasitisk kapacitans på denne side.

Tak .... men min tvivl er, at når jeg udtrække netlist fra layout genereret pex.netlist filen viser PD og PS som 2 * (L + W). Så hvis jeg simulere, at netlist så ville ikke HSPICE overveje forkert kapacitans? bcoz det vil se PD & PS som 2 * (L + W) i stedet for 2 * L + W, og det vil beregne hætten. ifølge genereret PD / PS.

Hmm .. Fra jeg ved PD er 2 * L + W, hvor L og W er længder og bredde af den aktive region af kilde / dræn. Og det er det udvinding viser i kadence med 90nm.

Jeg har ikke nok erfaring til at sige, hvis det er en fejl eller ej. Hvad jeg mener er, at de parametre, der afhænger af simuleringsmodel. Man kan formentlig få de samme simulering resultater med både PD = 2 * (W + L) og PD = 2 * W + L dependign på simuleringsmodeller. Så jeg synes, det er bare et spørgsmål om definition. saruman1983 skrev, at den side af kanalen ikke er taget i betragtning, fordi der eksisterer depletionsområdet under kanalen, og der er således ingen sidevæg parasitisk kapacitans på denne side. Ret mig hvis jeg tager fejl, men jeg troede, at udvindingen ikke tage nedbrydning regionen i betragtning, eftersom udtømning regionen dannes under drift. Desuden, jeg også troede, at der altid var nogle paracitic kapacitans i en pn-overgang, når fordomsfri. (?)

Det er helt korrekt. Måske netop denne parasitisk kapacitans er truffet eller ikke tages i Kontoindstillinger afhængigt af regionen af ​​drift, ved jeg ikke (Yarrow tak for kommentaren, mest hjælpsomme).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back