permittivitet indvirkning på aksial Riato

R

rf1008

Guest
Jeg simuleret UHF patch antenne med cirkulær polarisering i HFSS, og fandt permittiviteten indvirkning på AR er meget stort. fx når is = 4,0, AR er 1,5, når de skiftede is til 4,2, AR er 10. Det er for stor variation, selv om jeg chould finjustere model for at forbedre AR. Er min konklusion højre? tak! BTW: FR4 sub og enkelt input med tilbage foder.

Sandsynligvis du bruger et design uden strøm splitter med 90 degreed forsinkelse i en af ​​de stier. De enkelte foder cirkulære plastre gør brug af let forstemning mellem de retvinklede resonanser. Et resonans er 45 grader i forvejen og den anden er 45 grader bag resulterer i overal 90 grader faseskift (induktiv eller kapacitiv adfærd). Imidlertid ændringer i resonansfrekvenser følge af ændring i is, vil resultere i forskellige faseforskydning i begge resonanser, således dårlig aksial forhold.

Ja, jeg bruger kun en fødeåbning uden strøm splitter med 90 degreed forsinkelse i en af ​​de stier. Jeg har aldrig udviklet antenne før og forsøgte at simuleret det for nylig, og fandt det vanskeligt at opfylde AR for enkelt foder plaster på FR4.

Vedlagte tre AR kurver med Re = 4.0,4.2 og 4,4, hvor AR varieres meget. Det er vanskeligt at styre permittivitet af substratet være i meget lille variation. Er der nogen metoder eller noget forkert her? tak en masse!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back