Phase-shift, udtrykt i vinkel eller tid?

P

powersys

Guest
Hej,

Jeg har kopieret følgende afsnit af tekst fra:
http://www.allaboutcircuits.com/vol_2/chpt_10/7.html

Citat:

For de mere matematisk hælder, kan dette princip udtrykkes symbolsk.
Antag, at A repræsenterer en bølgeform og B en anden, begge dele på samme frekvens, men skiftede for 120 ° fra hinanden med hensyn til fase.
Lad os kalde den 3. harmoniske i hver bølgeform A 'og B', hhv.
.
Fasedrejningen mellem A-og B 'er ikke 120 ° (det er den fase skift mellem A og B), men 3 gange, at fordi A-og B' bølgeformer suppleant tre gange så hurtigt som A og B. skift mellem waveforms er kun præcist udtrykkes i fase vinkel, når samme vinkelhastighed er antaget., the most accurate way to represent phase shift is in terms of time; and the time-shift between A' and B' is equivalent to 120o at a frequency three times lower, or 360o at the frequency of A' and B'.
Når det vedrører bølgeformer af forskellige frekvenser,den mest præcise måde at repræsentere faseskift er i form af tid, og den tid-skift mellem A-og B svarer til 120 ° med en frekvens på tre gange lavere, eller 360o på hyppigheden af A 'og B'.

Hej,
I min opiniion; sin Absolut yuninteresting, at udtrykket er i vinkel eller tid!
Så begge er i stærke forhold, kun kaldes andre :)...
Signal periode er = 360 Degré, disse er = T dvs. i NSEC `s.
Et signal på 10 MHz har 360degre = som 100nsec, så er 120 Degré = 33.33nsec.det er alt.
K.

Efter min mening giver det ingen mening at analysere en 3-fase system, som har mere end en (grundlæggende) frekvens.

Jeg forstår ikke, hvad forfatteren ønsker at foreslå, at de alternative "vinkel eller tid".Det er klart, "kurveformer af forskellige
frekvens "er ikke en del af den 3-faset system, selv om de kan eksistere i en reel ansøgning, f.eks PWM frequeny komponenter
og også intermoduleringsprodukter af ledningsnettet og PWM frekvens.

harmonic components.

Begge er ikke
harmoniske komponenter.

Et praktisk problem kan opstå, hvis strømmen og "andre" frekvens komponenter er tæt på hinanden, og også interagerende ulineære,
respectivly forårsager intermodulation.Men jeg tror, det er ikke det problem, du står i din ansøgning.

Når en lysnettet system er tæt på at gå ustabil på grund af de belastningsforhold harmoniske vises i draget den nuværende.Dette bruges til at overvåge systemet og åbne afbrydere inden generating station udstyret er beskadiget.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back