PIC 16F628A-I / P

F

felipetanaweb

Guest
Hej!

Please help me.Jeg monterede et projekt af Hyppighed meter, at den bruger en PIC 16F628-04 / P men jeg har PIC 16F628A-I / P og når jeg programmeret PIC-projektet ikke fungerer, hvad det vil have til at blive flyttet i koden?Koden er vedlagt her, min oscilator er ekstern 4MHz, JDM Programmør blev brugt og icprog eller winpic, HP med projektet er:

http://py2rlm.sites.uol.com.br/freq.html

Tak!
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hej,

Det er disse ændringer i PIC16F628A fra PIC16F628:

Ekstra funktioner
Lavspændingsinstallationer programmering
Lav hastighed Ur mode
Programmerbar BOR
4MHz interne oscillator
Programmerbar Vref
128 bytes EEPROM
Data Memory
ICD

Bedre,
skal du kontrollere din programmering konfiguration ikke selve koden for korrektioner.

Glenjoy

Tak!

I mit tilfælde konfigurationer er:
__CONFIG _CP_OFF & _PWRTE_ON & _WDT_OFF & _XT_OSC & _BODEN_OFF & _LVP_OFF

Konfigurationen PWRTE er lig mellem 628A og 628?

Har du glemt at konfigurere MCLR?Jeg tror MCLR kan være deaktiveret på PIC16F6X8A serie.

Tak!Men kredsløbet med denne og andre ændringer også fungerer ikke, den første linje i LCD det er med de 16 tegn i sort farve og intet i den anden linje.

Har du e-mailede forfatteren af dette design?Har du simuleret det først, før du foretager den faktiske?Har testet det på en breadboard eller du direkte affødt af PCB layout?

Disse ting skal overvejes, før det gør faktiske af mønstre.

Hvis du allerede haft PCB tjekke PCB layout først, hvis korrekte, mest skematisk i nettet er meget vanskelig, og den har nogle fejl stillet af aithor til mindst seeren, der ønsker at kopiere design bliver nødt til at kontakte dem først.

Prøv dit design i Proteus måske kan du i det mindste simulere sin produktion.

Tjek din kontrast også.

Har ASM fil samles korrekt med MPLAB?Jeg ser det kræver
ekstra fil 'vdisplay.inc' som omfatter display subroutines gerne
LcdInit, ShowLoad, ShowName, ShowHello, LcdClear, ShowName,
LcdLocate, LcdSendData.Jeg kunne ikke finde denne fil på det websted, du
indsendt.BTW jeg kunne ikke få ASM-fil fra der også?

Thank You GlenJoy!Ja, vi teste projektet med forfatteren, og det fungerede perfekt med dette layout og med PIC16F628-04 / P men det fungerer ikke med PIC 16F628A-I / P, derfor spurgte jeg, hvis det havde forskelle mellem de to.Tilføjet efter 3 minutter:Thank You Vitko!Den. ASM og. Inc fil de er på dette link:

http://www.acessolivre.net/arquivos/

normalt nok til at deaktivere analog komparatorer at skifte fra 16F84 kode til 16F628 kode
nogle andre funktioner, der skal re-skriftlige (EEPROM interrupts for eksempel)

Thank You tgq Jeg er uerfarne og jeg ved ikke, samt at de ændringer, fordi koden ikke min, hvis nogen vil kunne hjælpe ville jeg være blevet taknemmelige for mig!

hej

her er modificeret kode for 16F628A I / pi har testet og arbejder bøde også i arkivet jeg også knyttet sikringsholderen indstilling bruges denne sikringsholderen indstilling til at programmere pic hex fil også medtaget
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Thank You Fragrance!Nu er det fungerede perfekt!Hvis nogen nu, at man ønsker at montere dette Hyppighed Meter med PIC16F628A-I / P kan bruge denne kode, der fungerer perfekt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back