PIC 16F84 pin b0 altid lav

L

lgeorge123

Guest
Jeg bruger PIC16F84 til at måle den tid, bredden af ​​tv-fjernbetjening af 9. puls, er det 1.7ms. Kredsløbet er OK, og den tid, bredde vises. IR-modtager udgang er forbundet til pin B0. Men efter koden er målt, pin b0 af 16F84 (ekstern afbryder) er altid lav, så det kan ikke udløse mere end to gange. Jeg er sikker på 16F84 er godt, koden er som følger: # include # sikringer XT, NOWDT, NOPROTECT # brug forsinkelse (ur = 4000000) # include "lcd.c" int tid, tæller, TIME1, Int32 oplysninger1; # INT_EXT int_isr () {while (indgang (pin_b0)!); set_rtcc (0), mens (input (pin_b0)); tid = get_rtcc (); tæller + +; if (count == 9) {lcd_putc ('\ n'); printf (lcd_putc, "% LX", tid); count = 0; oplysninger1 = 0; tid = 0;}} main () {tæller = 0; oplysninger1 = 0; lcd_init (); printf (lcd_putc, "hallo") ; setup_timer_0 (RTCC_INTERNAL | RTCC_DIV_2); enable_interrupts (int_ext); enable_interrupts (global), mens (1) {}} er det proporties af 16F84 eller noget andet??? Enhver kommentar er velkommen!

Hej lgeorge123, Dette er en fejl på billeder af de 16F Family (som jeg lagde mærke til), at jeg opdagede for 3 år siden, og som accurs med interrust. b0 af 16F84 forbliver altid lav efter afbrydelsen. For at løse dette problem, du kan blot læse B0. Dette var den eneste løsning, jeg har fundet. Jeg håber det hjælper. Glem ikke at trykke på den hjalp mig knappen. Thanks. Regards, Master_PicEngineer

Hvordan du tilslutter LCD???? i PICC "lcd.c" det bruger alle PORTB, selv RB0 er det muligt på LCD .... har du en anden "lcd.c "????? godt. Måske har du brug for at indstille TRIS for RB0 ... den PICC "output_b ()" konfigurerer altid som port som udgang ... (Medmindre du laver en # brug fast_io (B)) lettere måde bør være at set_tris_b (1) måske sin vej ...

bruge dette til at initialisere driveren i din vigtigste c-fil lige før den vigtigste loop LCD_INITIALMODE (2);. Du kan følge kommandoerne notering i denne c fil vedhæftet til at oprette din udskrivning osv. rutiner til at bruge det bare inkludere den # include "4bitdriverwithcgramLCD "Det er opsætningen på 20X4 linjer tilstand, men det er let at skifte jeg skrev denne klasse fra bunden, og det virker magisk for små HD 44780 controller typer i 4 bit-tilstand, så bruger 6i/os og efterlader dig et par til at lege med dont glemmer simpelthen at omdefinere klassen ben for pic84 udstationering på b huske port b0 og 1 er interrupt ben i 84a

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back