PIC 16F84A Crystal Dont Work?

W

wolf12

Guest
Jeg har brugt RC kredsløb som ossilator konfiguration til 16f84a. De arbejder godt. Men nu når jeg forsøger at bruge en 4MHz eller 10MHz krystal, det gør ikke arbejde, selv for den blinkende LED-programmet. Skal jeg nødt til at ændre noget i programmet, når ændre oscilator konfiguration? (Forsamlingen Anvendt sprog)

Er du klar over oscillatorens relaterede konfiguration bits ("sikringer")? Du er nødt til at ændre standard RC til XT oscillator konfiguration, indstilling FOSC1 til '0 '.

Er du klar over oscillatorens relaterede konfiguration bits ("sikringer")? Du er nødt til at ændre standard RC til XT oscillator konfiguration, indstilling FOSC1 til '0 '.
Ingen jeg gjorde ikke vide, du gør det i banken 0 eller 1? BCF FOSC1 værker? Jeg læste dataarket og den siger om en 2007h register.

ellers hvis u bruger MPLAB IDE u kan indstille config bits særskilt ved at afmarkere indstillingen 'konfiguration bits sat i koden ", sæt oscillator til' HS 'type .. håber det virker

Dens en konfiguration sikring, ikke en fil register. Du er nødt til sætte den i programmeringsfasen, kan det ikke ændres under program kontrol, hvis du gjorde det ville gå ned processoren! Du kan enten indstille det manuelt eller integrere konfigurationen på HEX fil, hvis din assembler kan du gøre det. De fleste programmering hardware vil kontrollere, om konfigurationen er gemt i HEX-filen, og hvis det finder det vil sætte konfigurationen for dig. For 4MHz kan du bruge enten XT eller HS-tilstand, for 10MHz kun bruge HS-tilstand. Den eneste forskel mellem XT og HS tilstande er gevinst på den interne oscillator, der er en bred overlappende område omkring 4MHz hvor begge vil arbejde lige så godt. Brian.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back