PIC 16F877 interface med LCD 2 x 16 Custom karakter ikke viser

W

WStevens_sa

Guest
Hej Guys Jeg har tilføjet en brugerdefineret tegn til mit program, men det viser ikke. Du vil se jeg kalde det fra "void CustomChar (char pos_row, char pos_char)", men det gør ikke vist på ROW2 kolonne1.
/ / LCD modul tilslutninger sbit LCD_RS på RB4_bit; sbit LCD_EN på RB5_bit; sbit LCD_D4 på RB0_bit; sbit LCD_D5 på RB1_bit; sbit LCD_D6 på RB2_bit; sbit LCD_D7 på RB3_bit; sbit LCD_RS_Direction på TRISB4_bit; sbit LCD_EN_Direction på TRISB5_bit; sbit LCD_D4_Direction på TRISB0_bit; sbit LCD_D5_Direction på TRISB1_bit; sbit LCD_D6_Direction på TRISB2_bit; sbit LCD_D7_Direction på TRISB3_bit / / End LCD-modul tilslutninger char txt1 [] = "MON 14:21 55 ° C"; char txt2 [] = ""; char txt3 [] = "Lcd4bit"; / / vises først char txt4 [] = "eksempel"; / / displayef sekunder char i; / / Loop variable void Move_Delay () {/ / Funktion, der anvendes til tekst bevægelige Delay_ms (500) / / Du kan ændre de bevægelige hastigheden her} const char tegn [] = {14,17,14,14,14,17,14,0}; void CustomChar (char pos_row, char pos_char) {char I Lcd_Cmd (74); for (i = 0; i

Er der nogen, der har en idé. Jeg har googled næsten hele dagen og ikke kan finde en løsning. Hver anden standard tegn vises på LCD med noget problem. Jeg bemærkede også, at når jeg bruger CustomChar () Det gør klart den holdning, det bare ikke vise den brugerdefinerede karakter. Forslag eller hjælp vil blive appreciated.M

Er der nogen, der har en idé. Jeg har googled næsten hele dagen og ikke kan finde en løsning. Hver anden standard tegn vises på LCD med noget problem. Jeg bemærkede også, at når jeg bruger CustomChar () Det gør klart den holdning, det bare ikke vise den brugerdefinerede karakter. Forslag eller hjælp vil blive appreciated.M
Hej WStevens_sa! Jeg prøvede at udvikle brugerdefinerede tegn display program. Dette er programmet. Det virker. Hej verden! Prøv at udvikle mere .... Send til edaboard. [Url = http://images.elektroda.net/8_1295551945.jpg]
8_1295551945_thumb.jpg
[/url] sbit LCD_RS på RB4_bit; sbit LCD_EN på RB5_bit ; sbit LCD_D4 på RB0_bit; sbit LCD_D5 på RB1_bit; sbit LCD_D6 på RB2_bit; sbit LCD_D7 på RB3_bit; sbit LCD_RS_Direction på TRISB4_bit; sbit LCD_EN_Direction på TRISB5_bit; sbit LCD_D4_Direction på TRISB0_bit; sbit LCD_D5_Direction på TRISB1_bit; sbit LCD_D6_Direction på TRISB2_bit; sbit LCD_D7_Direction på TRISB3_bit ; const char characterD [] = {31,9,9,9,9,9,31,0}; void CustomCharD (char pos_row, char pos_char) {char I Lcd_Cmd (64), for (i = 0; i

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back