PIC for solceller til at føre syre gel batterioplader

W

walternussbaum

Guest
Kære Venner

Jeg må design for min virksomhed en solceller (17 V nominal) at føre syre gel batteri (12V nominel, 14.6V charge endelig spænding) oplader.

Jeg ønsker at bruge en PIC enkelt chip computer med A / D og D / A-konvertere for regualting mellem solceller og batteri / lastelinje med to cool-mosfets (disse er de samme som en logisk niveau mosfets).enheden skal også forebygge mod sol tilbage aktuelle i nat, overprisen, undercharge og belastning over aktuelle.

Jeg skal også gennemføre en batteriopladning måling (i Ah), ønsker jeg at gøre dette med PIC (måling batteriet / decharge nuværende og integrere denne aktuelle op / ned henholdsvis).

Stigningen strømbelastninger er 20A eller 40A, nominelle strømbelastninger er ca 5A eller 10A.

Har du ideer, kritikere, spørgsmål eller forslag?Jeg er glad for hvert svar fra dig.Jeg vil også gerne hjælpe nogen med lignende spørgsmål.For en meget nyttig idé eller et godt design vi ville betale, hvis du vil.Mange tak!

Walter Nussbaum, Dipl.Electronics Engineer ETH, Megasol Inc., Höhenring 17, 8052 Zürich

mail: wnussbaum (at) gmx.ch

telefon: 41 43 268 90 32 Mobil: 41 79 297 62 78
Sidst redigeret af walternussbaum den
19. august 2005 6:34; redigeret 1 gang i den samlede

Hej!

Håber du dont tankerne mig at give mine to cents.Jeg engang udviklet en oplader til at opkræve et 12V forseglede bly-syre batteri, vil jeg først kort forklare, hvad jeg
har gjort, og lad dig filter, hvis der er nogen som helst chance, hvor jeg kan give nyttige oplysninger til dig.

Minen er en PIC baseret dobbelt strøm, switch mode oplader enhed.Jeg
har udviklet et løft konverter kredsløb for at øge spændingen fra sol-panel til de relevante afgifter plan for 12V SLA batteri.Det
er faktisk kaldes dobbelt strøm som løft konverter (oplader kredsløb) har evnen til at blive drevet op ved hjælp af enten sol panelet eller de vigtigste strømforsyning.Vi vil bare tale om at blive drevet op af sol panelet, da det er det eneste aspekt, at du
er interesseret i.

Kortvarigt, produktionen af solenergi panel vil blive optrappet til et passende niveau for opkrævning formål.Den spænding, som vil blive optrappet ved opladeren kredsløb afhænger af PIC, som rent faktisk vil læse feedbacks fra batteriet.Med andre ord, de udviklede oplader enhed har en to-mode afgiftsmetode.Når spændingen niveau af SLA batteri er lav, typisk, 10V eller 11V, absorptionen mode (13.5V) vil blive anvendt, mens flyde mode (14.7V) vil blive anvendt, hvis SLA batteriet er fuldt opladet til at opretholde den spændingsniveau .

Visse konfigurationer, bruger MOSFETs der gøres for at kontrollere den omvendte Strømforløbet og osv.

Håber at høre fra dig.Beklager, hvis det som nævnt ovenfor er nonsens til dig.

Hej kære devonsc

Mange tak for dit svar.

min virksomhed, megasol inkl., Schweiz, vil du betale en reel pris, hvis du kan hjælpe mig effektivt.

min ide er at bruge en PIC med to logik-level-mosfets, den
1. FET (fet1) at gennemføre et trin ned = sorteper konverter og
2. FET (fet2) til at kontrollere lastelinje.PIC også skal drive et display til at vise den afgift / decharge nuværende og / eller den ansvarlige for batteriet.

så PIC sw skal gøre:

- PWM sorteper regulering, kan være meget langsom

- Ucells <Ubattery -> fet1 er lukket * (forhindre sol reverse curent om natten)

-
Ladeluftkølesystem / decharge nuværende> 40A -> fet1 og fet2 lukket *

- Ubattery> 14.6V -> fet1 lukket *

- Ubattery <11,1 V -> fet2 lukket *

- Foranstaltning charge / decharge nuværende, vise det

- Integrere charge / decharge nuværende og vise batteriniveauet i Ah

* altid vise en advarsel / fejlmeddelelse

skærmen skal være selvfinansierende forklarer, let at forstå, også for ikke-profis

Jeg vil gerne program i grundforskning, Pascal mv, C eller assembler ville blive
2. valg

Med venlig hilsen

Walter Nussbaum, megasol inkl., Dipl.elektronik ingeniør ETH, Zürich

mail: wnussbaum (at) gmx.ch

telefon: 41 268 90 32 Mobil: 41 79 297 62 78

Nej nej, det er ikke de penge, Im søger efter, tror jeg mange gode derude, der er måde bedre end mig, Im blot forsøger at hjælpe, hvis jeg kan.Jeg vil tjekke efter igen og igen fra tid til anden.Real ondt som jeg skal være væk for nogen tid, oversøiske.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back