PIC komparator spørgsmål

E

E-design

Guest
Jeg bruger 2 separate comps om PIC16F628A (config 100) Når den ene comp skifte (bit 6,7 højt CMCON) det stadig er høj, selv om de sammenligner input falder til under koblingspunktet igen.Det ser ud til, at det skal ryddes igen ved at omskrive (100) eller noget at CMCON, før det vil vise 0 med det lavere input.Jeg læste noget i denne retning i dataarket.Er dette den rigtige måde?Jeg er ikke PIC-ekspert,

Tak

E

Hej,

Hvis du bruger afbryder, så bliver du nødt til at rydde flag.Hvis ikke, så læs punkt 10.5 i dataarket.det vil forklare dig, hvordan du bruger denne.
Brug comporator output til RA3 og RA4 at se virkningen.

Klik på "hjulpet mig", hvis du har fundet mit svar nyttige.Ingen pointes vil blive taget fra dig.

Held og lykke.

Hej!
Databladet klart, at du er nødt til at gøre to ting
1.Ryd sammenligningsgruppen interrupt flag.
2.Men inden afslutningen af interrupt flag læse CMCON register for at afslutte
mismatch tilstand.
Jeg håber det løser problemet.
Hilsen.

Thanks everyone.Hvad er ikke helt klart for mig, er, bør du bekymre sig om den afbryder flag, når jeg ikke bruger afbryder på alle?Med andre ord kan produktionen af komparatorer forandringer i begge retninger og opdatere CMCON bits 6,7 uden clearing flag og læser CMCON registrere enhver tid før et kommende komparator output forandring?Jeg er blot at sammenligne to eksterne niveauer og ønsker at se, om der sammenlignes er høj eller lav, når jeg beslutter at læse smule 6,7 af CMCON register.

Ved at se på skemaet i dataarket det ser ud som du skal læse CMCON hver gang, før produktionen af flip-flop er slået igennem.

Hej!
Jeg tror, at du ikke skal bekymre sig om afbryde flag, hvis du ikke bruger komparator afbryde, men at læse CMCON register er et must.
Hilsen.

Thanks everyone.Hvad er ikke helt klart for mig, er, bør du bekymre sig om den afbryder flag, når jeg ikke bruger afbryder på alle?Med andre ord kan produktionen af komparatorer forandringer i begge retninger og opdatere CMCON bits 6,7 uden clearing flag og læser CMCON registrere enhver tid før et kommende komparator output forandring?Jeg er blot at sammenligne to eksterne niveauer og ønsker at se, om der sammenlignes er høj eller lav, når jeg beslutter at læse smule 6,7 af CMCON register.

og samme problem er med mig igen, så plz vise mig vejen frnds!

med hensyn til;
rag_perfect,
univ.i Pune.

Hej!
hvis ur ikke bruger afbryder så det eneste fornødne er at læse CMCON register.Læser dette register vil ende på misforholdet tilstand.U nødt til at sammenligne to på hinanden følgende ordlyd (værdier) i CMCON register for at se, hvilke ændringer der er sket.
Hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back