PIC microcontroller analog til digital konverter

M

milindmiet

Guest
hi im udvikle et display-system på pic 16f73/76 af dette ønsker jeg at måle AC hovedbrandledninger, som jeg har til brug på chip ADC i pic mikro kan ethvert organ hjælpe mig med at unstand programmeringen af ADC i samleprocesser du hjælpe mig med sin påtrængende

Beklager, at jeg ikke gør ASM
Men vær forsigtig, når du meassuring hovedbrandledninger din olnly tilladt 5 max dc i pic

men har en Google-søgning bør du finde masser ig info

wizpic

Jeg han't gjort pros om 16f73 eller 76.But jeg har gjort nogle koder for pic16f877.
Følgende er den kode, som jeg brugte til at teste ADC.som læste en anlog værdi og vise den på 8 lysdioder.
Håber det hjælper mesterbevis for u.

===============================================
se den vedhæftede fil===============================================

Thes er de grundlæggende skridt Jeg har fulgt

1.setup de analoge stifter som input
2.setup ADCON1 og ADCON0 register
3.Start ADC
4.check werher ADC proces er overstået
5.when den gjort kopi værdien danne adrsel reister
6.Display det på portb lysdioder

Hilsen
DilanLagt efter 2 minutter:sorry vedhæftede fil mangler

Ret, o

Jeg er nødt til at nævne noget her;

Undlad venligst at gå sætte 240/110V AC ethvert sted endda fjernstyre tæt på dit projekt bord, medmindre du har omfattende viden om, og procedurer for, højspændingsledninger sikkerhed.Ja, ja, jeg ved, jeg er en lyseslukker, men hovedbrandledninger AC er en killyou.Helst bruge en hovedbrandledninger måling modul dobbelt isoleret med optoisolated TTL udgange, jeg kuldegysninger at tænke på kredsløbet indeholder levende 110/240 ac alle ender på benet af en PIC i 0-5V niveauer.

Vær meget forsigtig med dette projekt og sikre, at du beder om hjælp i det analoge elektronik del af forum for at få hjælp til at måle og konvertering hovedbrandledninger AC til TTL niveauer.

Held og lykke og være sikre.

milindmiet wrote:hi im udvikle et display-system på pic 16f73/76 af dette ønsker jeg at måle AC hovedbrandledninger, som jeg har til brug på chip ADC i pic mikro kan ethvert organ hjælpe mig med at unstand programmeringen af ADC i samleprocesser du hjælpe mig med sin påtrængende

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back