pic uden programmør?

A

asic1984

Guest
hej alle kan være det er et underligt spørgsmål ...................... 8O er det muligt at programmere pic eller avr uden brug af programmør hardware jeg hørt, at der er nogle programmer, der gør det ........... er det sandt? og hvad er disse programmer, og hvordan de arbejder tak for hjælp

Salam, Mente du uden hardware, bare direkte link fra den serielle port eller parallel port til MCU !!!!! Naturligvis ikke kan du ikke becuse i forbindelse med PIC eller AVR du har brug for mindst RS232 TTL converter (to transistor min. Med få modstande) Der er bootloader, der modtager en hex kode fra seriel port og opdatere MCU-kode, men du også brug for en enkel serielt interface for Bye

Ja du har ret .. mafacturers har indlejret en i kredsløb PROGRAMMERING interface .. der tillader med et simpelt kabel til progarm disse chips .. AVR acceptere ISP og JTAG programmører. nyeste mikrochip har også en lignende interface .. Se fabrikanterne app noter og også høre chip databladet for at se, hvad der anbefales fleste fabrikanter vil give skematiske af kablet. Så du kan gøre det. Som en jeg har en colection af kabler til alle former for CPU'er .. de fleste kabler arbejde med parallelle PORT/LPT1 Cheer

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back