PIC18f452, GPS og LCD

T

TyFER

Guest
Jeg bruger PIC18f452 bruger C-sprog til mit projekt. Jeg ønsker at vise NMEA kode fra min GPS-modtager (Garmin) til LCD via RS232. Jeg skriver min kode ved hjælp MPLAB og simulere projektet ved hjælp af Proteus, men cant synes at få det working.Can some1 hjælpe mig med C-kode .. thankz.
gpsku6.jpg

Du skal bruge en MAX232 på den serielle port.

Jeg læste fra 1 af tråden her i EDAboard .. at sige, at COMPIM allerede har max232 og vi dont nødt til at tilføje en anden.

Greetings, Først, hvad GPS er du bruger. Tjek tx / rx signal niveau med GPS Interface. Hvis det er en GPS-modul, behøver du har brug for en MAX232. Hvis det er en kommerciel GPS med en RS232 interface, skal du konvertere denne RS232 signaler til TTL / CMOS-niveauer ved hjælp af et MAX232 ... så, skal du først din GPS-interface funktioner ... For eksempel, im bare starter med en Trimble Kopernikus GPS-modul, dont behøver det et niveau konverter (max232), er det interface til en PIC16F877A og virker fint. Med venlig hilsen .......

Prøv venligst kommunikation af GPS med HyperTerminal alene. Bare tilslut GPS til PC seriel port, Tænd GPS (3.3V), og se om du får den udgang på HyperTerminal hvis du får det så du har avhieved 80% af hvad du ønsker, så er det let at skrive et program på kun at modtage data fra GPS-serie, og sende det til LCD.

ja du har brug for max232, hvis din forbindelse med GPS gør ikke egnet med TTL. 18F452 forstå seriel TTL

For GPS fra fastrax (GRAMIN) Det kræver ikke MAX 232. Jeg gav TX og RX fra GPS direkte til MAX232 og derfra til controlleren. Det virker fint. Så max i begge ender er ikke nødvendig. de modtagne data fra controlleren blev sendt til PC via samme MAX bruges til controller.

Jeg tror, ​​du har brug for at forstå, hvordan COMPIM modellen rent faktisk virker - Hjælp-fil vedhæftet. Iain.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back