PICkit 2 VPP spænding error ... hjælp: (

V

Villevissen

Guest
Hey, im benytter den PICkit men der er opstået et problem, når nogensinde jeg forsøger at åbne den PICkit 2 software får jeg beskeden "PICkit 2 VPP spænding fejl". Ved første jeg troede, at det var min PIC der havde fået en statisk chok, så jeg købte en ny, men im stadig få den samme besked, er det min programmør der en eller anden måde har brudt ned? Og dens det samme i MPLAB, hævder, at der er en VPP spænding fejl:. (Jeg har ændret USB-porte, geninstalleret vista (tho jeg ikke installere den igen på grund af dette problem), men alligevel im al tør for idéer, så jeg håber virkelig nogen af du måske kender hvad du skal gøre :)

Brug PICkit2 fejlfindingsværktøj og et multimeter.

ah :) hmm dont have et multimeter men fejlfindingen siger, at der er en kort eller meget tung belastning, men jeg virkelig dunno nyheder forårsager, at: S im benytter den demoboard der fulgte med PICkit 2 programmør, så der ikke bør være nogen shorts ^ ^ hmm tho når jeg tilslutter demo board ud n teste VPP det siger everythings fint.

Bruger du PICKit2 for første gang? Jeg får disse problemer, når stifter ikke er tilsluttet korrekt, eller der er nogen form for kortslutning mellem to stifter, der skal bruges til programmering! Også jeg håber, du ikke tieing den MCLR pin til Vcc, mens programmeringen! Hilsen AJ

Det har fungeret fint før. n som jeg sagde før im benytter den demo bord, der fulgte med det, kan hmm forsøge at lave en ny :) og MCLR pin bør ikke være tilsluttet Vcc ^ ^

[Quote = Villevissen] ah :) hmm dont have et multimeter men fejlfindingen siger, at der er en kort eller meget tung belastning, men jeg virkelig dunno nyheder forårsager, at: S im benytter den demoboard, der fulgte med PICkit 2 programmør, så der ikke bør være nogen shorts ^ ^ hmm tho når jeg tilslutter demo board ud n teste VPP det siger everythings fint [/quote] en DMM koster lige under $ .5 /. -. Hvis du er studerende, måske du kan bruge det overalt.

Jeg købte en til omkring US $ 2, aldrig se en for 50cents (US $).

[Quote = funnynypd] Jeg købte en til omkring US $ 2, aldrig se en for 50cents (US $) [/quote] Åh, jeg betød også $ 5 / -. "." Generelt bruger vi en efter den valuta mark "Rs.250 / -" ville beløbe sig til ca $ 5 / - det blev taget som en decimal, og du måske har formodes $ ,5

Jeg har gjort nogle yderligere test nu, jeg lavede en ny "demo board" fra et af disse labboards hehe anyway Nu kender jeg Vpp er ikke kort, men det stadig hævder det er. Jeg prøvede at trække Vpp men så står der "Ingen enhed fundet". Så er det bare at smide programmøren ud da vinduet? åh så fald hvad programmør vil du fyre anbefale? :) Ønsker en billig en ;)

Er det arbejde med winXP eller på anden PC / laptop? Mens nysgerrighed dræber en kat, utålmodighed måske dræber en mands design. Vi kan ikke smide ud hver eneste ting, der udgør et problem. Hvis PICKIT2 (jeg formoder Microchips) ikke virker for dig, kan hvad der nogensinde du gør opføre sig på samme måde. Fritid situation er en given mulighed for at lære og blive bedre uddannet og mere analytisk. som Bill rette foreslået, har ordentlig testværktøjer, så du kan nærme logisk.

hmm god idé :) gonna gå ned til min kammerat og teste det :) oh og syg se op, hvad MM vil koste :)

[Quote = Villevissen] hmm god idé :) gonna gå ned til min kammerat og teste det :) oh og syg se op, hvad MM vil koste :) [/quote] DMM baserede tests, der kan gøres i laboratoriet også bruger sin faciliteter. ikke, at du skal bruge for det. BTW, hvorfor så ikke prøve at køre det uden at oprette forbindelse til en ekstern enhed, uanset om den samme meddelelse kommer? derefter, om din USB-stikket giver ud for lav spænding ligesom 4.5V eller 3.3V?

Jeg har prøvet at ikke forbinde noget til programmøren og derefter teste det, virker fint, men når jeg tilslutter Vpp det siger, at det er en spænding fejl igen. Åh, og jeg var nede i mit hjælpere værelse og testet ... Samme problem der: (

[Quote = Villevissen] Jeg har prøvet at ikke forbinde noget til programmøren og derefter teste det, virker fint, men når jeg tilslutter Vpp det siger, at det er en spænding fejl igen. Åh, og jeg var nede i mit hjælpere værelse og testet ... Samme problem der: ([/quote] Nu se, om benene på Pickit2 er tilsluttet korrekt til stifterne af målet jeg kender en Microchip bord, hvor mål-pins har nummerering mis-trykt som pr Microchip forum Må ikke.. vende stikket straks, men kontrollere, om virkelig ben 1 til 6 repræsenterer det samme som pr dit bord ved fysisk observation af komponenter. Endelig snakke med lokal mikrochip støtte, og det er kendt, at de ville hjælpe dig ud for at gendanne din Microchip-forbyde høje kurer afgifter frem og tilbage på du hovedet, selv om.

Yeh stifterne er korrekte, går hvor de er formodes at :) Gonna åbne en billet på mikrochips support site :)

Sandsynligvis du bruger bs250 mosfets ... Kinda problematisk, men jeg ved stadig ikke hvorfor ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back