Placering afkoblingskondensator for PCB

S

skyglin

Guest
Jeg bruger circuitmaker 2000 for at gøre PCB layout til en af mine kredsløb, og jeg har problemer med at placere afkobling kondensatorer (for hver IC) på min skematisk fordi IC chips ikke vise magt og GND ben i skematisk.Er der nogen, man er stødt på lignende problemer?

skyglin

Bare binde dem til GND og magt, at du skal bruge for IC.

Nogle skematiske programmer tillader ændring af symbolet for IC.
Se om dit tillader det.Så skal du bare gøre magt stifter synlige eller tilføje dem.

Ved markedsføring af PCB sted så tæt som muligt på power input bly.

skyglin, er det ikke nødvendigt du slutter Caps direkte til stifter af IC's.
Det er nok du beslutter antallet af kapsler og blot slutte dem på skemaer til Vcc og GND.
Som du placere komponenter, satte hætter så tæt som muligt på hver ic, og rute manuelt de spor, eller kontrollere efter rejsen, at sporene er korrekt placeret.

Nox

I agree with NOX.

Mange skematisk design software ikke vise magt benene, men de har dem tilsluttet korrekt.I Circuit Maker der er en mulighed, der definerer, hvilke stifter der bruges til at forsyne den IC, og hvoraf den ene er den Vcc eller GND.
Som NOX sagde, behøver du kun at sætte hætter på dit kredsløb's forsyningslinier (Vcc og GND), og derefter placere dem i PCB manuelt ved siden af hver IC.
Have for øje, at næsten alle skematisk design software brug simillar repræsentation for IC magt benene og selv om de vise ben, hvad der er forbundet ved siden af dem, ikke betyder, at det er steder, ved siden af dem, når du skifter til PCB design.Du er nødt til at placere de fleste af de komponenter manuelt, hvis du vil have gode resultater.(Dette er, hvad jeg gør hele tiden - jeg bruger Protel DXP).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back