Plads til Sinusbølge ..........

A

Ashish.chip

Guest
Jeg har et input firkantet bølge af 125kHz ... nu vil jeg gerne fjerne øverste overtoner fra denne for at få en sinusbølge af frekvens 125kHz ...... Jeg brugte et lavpasfilter (LC-filter) ... værdier (L = 1mH, c = 1.62nf ).... men i simulering jeg bemærkede, at amplituden af sinusbølge holde på stigende ....... jeg ikke har nogen idé om, RF komponenter .... er der nogen idé af RF modellering ........
plzz foreslå mig en anden kreds til denne ......
thanks a lot !!!!!

Simulatoren viser dig en sinusbølge med stigende amplitude, fordi du skal bruge en ideel spole, en kondensator og en ideel spændingskilde (dvs. uendelig nuværende sourcing kapacitet).Da 125KHz er din resonant frekvens impedans banen set fra kilden, er 0 ved en frekvens på 125KHz og så den nuværende vil holde stigende, og der får spændingen til at stige.I det konkrete tilfælde kan der dog kilden kan ikke levere uendelig nuværende og din sinusbølge output vil op med at stige efter nogen plan.For at sikre at niveauet ikke nå op på meget høje spændinger sætte en serie modstand med IC.Det vil gøre det spændingsniveau konstant efter nogen tid.

Stigende af amplitude kort efter simulering starter er normal.Det starter fra nul og øger exponentialy til det maksimale over overgang tid.Hvis du deaktiverer oprindelige betingelser på forbigående analyse vil det ikke ske eller øge Tmax at se bølgeform efter udløbet af overgangen tid.

Brug en modstand mod fugtig svingning, som skyldes svinghjul virkning, som l og c.

Ashish.chip skrev:

Jeg har et input firkantet bølge af 125kHz ... nu vil jeg gerne fjerne øverste overtoner fra denne for at få en sinusbølge af frekvens 125kHz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back