Plantemateriale tilstande med HFSS

J

jander

Guest
Hej,

Jeg bruger HFSS for at studere de forskellige transportformer (guidede transportformer, stråling modes og utætte modes) i en plane struktur (microstrip) og studere deres adfærd med frekvens.

Mit design vil blive baseret på følgende lag:

1 .- microstrip linje
2 .- substrat
3 .- luft (0,5 mm)
4 .- stelplade

Og mit spørgsmål er:

1 .- Hvilke havne skal jeg definere?Jeg tror, jeg skal bruge "waveports", skal jeg ikke?
2 .- Hvordan skal jeg definere havne?Skal jeg præsentere noget andet?

Tak

Jander

PS: Hvis du har grafiske forslag, du kan også sende dem til mig via e-mail: jander77 (at) hotmail.com

Jeg tror HFSS er ikke det rigtige værktøj til at studere guidet transportformerne, for ikke at nævne den utætte tilstand.Du kan dog bruge det til at studere resonant tilstand i mundhulen.

hvis du er interesseret i kun den dominerende transportform, så waveport kan være nyttige.du kan få den karakteristiske impedans osv. for denne tilstand.

Jeg er enig med loucy at HFSS ikke er det bedste værktøj til denne opgave.Du bør prøve at bruge en planar EM simulator for dette, f.eks Sonnet, Momentum (Agilent), Empower (Eagleware), IE3D (Zéland), Ensemble (Ansoft) osv., afhængigt af hvor mange oplysninger du ønsker for den tilstand, oplysninger, Sonnet Lite kan passe til dine behov fint, og det er gratis, meget præcis og let at bruge.Du kan downloade det fra deres hjemmeside: sonnetusa.com De andre kan alle omkostninger [rigeligt], og måske ikke så enkelt at bruge, afhængigt af din baggrund.Der var en gratis version af Ensemble, men siden Ansoft har pakket det ind i deres Designer produkt, er det ikke længere gratis.Hvis du virkelig ønsker det, bør den gamle frie studerende version blive tilgængelige i download sektionen på dette board.Men, er du sikkert bedre tjent med Sonnet, da det er meget mere egnede end den frie studerende version af Ensemble.

Jeg har allerede downloadet Sonnet Lite Simulator, og som du sagde, dr_em, det er let at bruge, men jeg er specielt interesseret i den utætte former for mit struktur og deres formering konstanter og jeg er ikke sikker på, om jeg kunne få disse oplysninger med denne Sonnet simulator, kunne jeg?

Jander

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back