Please help: Frekvens / Time domæne

P

pollop

Guest
Nogen venligst forklare mig i grundlæggende vilkår hvad:
1 - den tid og frekvens domæner er
2 - hvilken slags målinger er de anvendes til
3 - hvad er den mest almindelige domæne for antenne målinger
4 - kan jeg se et eksempel på antenne målinger i den tid og frekvens domæne

sorry for alle de spørgsmål, jeg er en nybegynder og ønsker at lære hurtigt, håber du kan hjælpe

thanx in advance

tid domæne er, når x-aksen er tid dvs variation af noget undersøgt med hensyn til tid fx: - AC, DC
freq domæne er, når x-aksen er freq dvs variation af noget undersøgt med hensyn til Frekvensområde fx: - gevinst på en forstærker

antenner parametre som Directivity og få varierer med frekvensen og dermed antenne kan analyseres i freq domæne ,....Jeg er ikke så sikker på det tidspunkt domæne analyse af antenne ..........

tak for et hurtigt svar.
Jeg forstår tid og hyppighed grafisk repræsentation, er det mere om fortolkningen af grafer, som er vanskelig.Lagt efter 16 minutter:for eksempel, hvordan ville et spektrum analysator bruges til at teste en antenne?

måske kan du sende konstant amplitude signal om alle frekvenser og modtage dem ved hjælp af antenne og derefter kontrollere udgangssignalet amplituden svarer til hver hyppighed med spektrum analysator og finde gevinst på antennen for forskellige frekvenser ......

Hej,

Du kan finde en masse henvisning antenne og deres målinger opsætning af browseren google.
for eksempel:
www.radio-electronics.com/info/antennas

wireless.ictp.trieste.it/handbook/C6.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back