Please help!

T

tobb

Guest
Jeg plejede at bruge AT90S8535 med bascomAVR så jeg skifte til ATMEGA 16
Først vil jeg forsøge at programmere den ved hjælp STK200/300 Kompatibel isp kabel.Det program OK Men chip ATMEGA16 blev arbejdet veryslow.Så jeg læste databladet det siges, at standard clocksource er intern 1 MHz OSC.(Jeg brugte Crystal 8 MHz), så jeg er nødt til at ændres Fuse bit at gøre det ved, hvad klokken kilde.

Så jeg ændrede fusebit bruger Bascom program ..
For det første siger: A987>> 0001: intern 1 MHz
så jeg ændret til 1010:1010 som følge databladet for ekstern krystal bruges ..og jeg sikringsholderen det .....
Efter den gjort Programmør kan ikke afsløre chip mere og kan ikke programmere det .....

Så ..Please hjælp mig, hvad jeg gjort forkert ..gjorde jeg gonna løs min ATMEGA16 og hvis jeg får ny en, hvordan kan jeg config det ..Tak ....

Kontroller indstillingen af låse bits der er forskellige fra sikringsholderen bits.Hvis låse bits er indstillet, kan du ikke omprogrammering eller læse.Den eneste måde derefter er do "chip slette" og endnu en gang programmere enheden.

Jeg har forsøge chip slette flere gange ..ikke ting happend ..Jeg tror, jeg config sikringsholderen bit forkert ..og det skulle gøre nogle ting med ur kilde ..Så ..I øjeblikket har jeg nogle mere ATMEGA MCU men jeg ved ikke, hvordan man kan gøre det fungerer med ydre krystal ..Jeg bange for, at jeg vil gå tabt mere CPU, hvis du har været arbejdet med det kan du hjælpe mig ..bare, hvordan du indstiller sikringsholderen bit ..eller et program til program det ...Tak ..

Jeg ved, at dette er en gammel post, men hvis du ikke har fundet den løsning læses her: http://www.elektroda.pl/eboard/sutra234217.html # 234217

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back