Please hjælp med denne strømforsyning design

E

EDA_hg81

Guest
Denne strømforsyning skal to V til +15 V justerbar DC spænding output og kræver også 2A nuværende synke evne. Tak for alle idéer.

Jeg er ikke klar på, hvad du beder, vil du have en positiv strømforsyning, der har variabel output 2v til 15V og kan købe (give) op til 2A? Hvad indgangsspændingen har du? Alex

Jeg er ikke klar på, hvad du beder, vil du have en positiv strømforsyning, der har variabel output 2v til 15V og kan købe (give) op til 2A? Hvad indgangsspændingen har du? Alex
Det skal være en positiv strømforsyning, der har variabel output 2v til 15V og men kan synke op til 2A Det er svært at finde en at opfylde dette krav. Tak.

Forliset del er, hvad jeg ikke forstår, kan du venligst forklare. Hvor er udgang vil være forbundet, og du forventer, at det at synke nuværende? Det bør være en belastning, der allerede har en højere spænding end strømforsyningen. Alex

Hvad du behøver, er en shunt regulator. Hvis du har en DC forsyning af sige 17V med en 1 ohm modstand i serie, og du tilslutter en "variabel" zenerdiode til jorden, så udgangsspændingen vil blive fastsat af zenerdiode. Så for at få 15 V din "zener" skal trække 2 A. Hvis du ønsker 2V output derefter din zener skal trække 15 A. Hvis nogle ting ellers forsøger at brødføde strøm i, det bare gennemblødt op af Zener. Så du får billedet. Ved lav spænding og høj strømudgange, spreder dyret en masse varme. Så du skal have en form for at skifte rundt på 1 ohm modstand så ved lav volt output du øge sin værdi til 10 ohm, eller endnu bedre brug en switching regulator - SCRS i stedet for dioder i brokobling. En anden måde ville være at have et konventionelt regulator og 1 mV over den indstillede spænding variablen zener nedskæringer i og opsuger enhver overdreven nuværende forsøger at øge sin spændingsudgang. Frank

Jeg ved virkelig ikke, der er variabel Zener. Mange min oprigtige tak.

Der er ikke en variabel zener men der er enheder som TL431 ( http://www.fairchildsemi.com/ds/TL/TL431A.pdf ), der opfører sig som en variabel zener men er faktisk en integreret kredsløb. chuckey taler for et kredsløb sådan, men som vil være i stand til at arbejde med høje strømme, er det hvad du vil, en shunt regulator for 2A? Alex

Kære EDA_hg81, Det lader til, at der ikke er tilstrækkelig information formidles om din strømforsyning specifikationer. Se venligst dette [URL = "http://www.truepowerresearch.com/services/power-supply-specs/"] strømforsyningen specifikation webside [/url] og downloade Power Supply Specifikationer form. Arbejde gennem form og så vil du være i stand til at formidle mere information at tillade andre at hjælpe dig. Et særligt spørgsmål: Dit sagde, at din levering skal kunne synke 2A. Skal det også være i stand til at købe de nuværende og i bekræftende fald hvor meget? Jeg håber for dig det bedste af succes.

Kære EDA_hg81, hvad lave u menes med 2A synke? Er det betyde, at ur PS skal levere 2A aktuelle at laste eller **** 2A strømmen fra lasten? Plz gøre det klart først.

saikat36 til "vask" strøm er en gyldig elektronisk udtryk. Det betyder at absorbere det med enhver stigning i spændingen. Frank

Du kan bruge LM317 og bruge yderligere strøm transistorer fra input til output for at få den ønskede strøm.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back