Please hjælp mig: hvordan man udformer en lav nuværende (NA) reference

L

lqy

Guest
Jeg ønsker at designe en lav nuværende (niveau af NA) reference, kan nogen give mig nogle gode idé?
og du er velkommen, hvis du har en god idé om opstart kredsløb på nul strøm.

Ja, jeg søgte nogle IEEE papiret, men der er ikke tale om startlyden kredsløb på nul strøm i høj spænding (såsom Vcc = 30V), kunne man give mig noget hjælp?

det behøver ikke startprocessen kredsløb.
af den måde, 30V måske for stor for den slags kredsløb.

Som lavspændingsinstallationer designer:
1) Det er muligt at udforme en nDer kredsløb med en 30V forsyning, men det ville være en enorm kredsløb og det vil indebære en ton intensivering og cascoding (IMO, anyways).Det virker temmelig dumt at drage det lille magt med et så stort udbud spænding.Hvis du bruger en sådan levering, magt ikke synes ligesom det ville være et problem ...

2) Brug standard fets i svag-inversion regionen.De vil optræde som BJTs for design, og du kan få nDer ud af dem.Jeg
har gennemført mange mønstre i denne region.Meget god documention derude såvel for denne region.Lagt efter 2 minutter:Bemærk efter igen at læse:

Efter at forsøge at forstå de efterfølgende bedre, synes det du leder efter en start kredsløb, som forbruger kun na to ikke spilde statiske magt efter opstarten, er, at det?Hvis ja, størrelsessortering af eventuelle fælles start kredsløb kunne hjælpe, men med en 30V forsyning, bliver du nødt til at være meget lyst til at få nDer ud IMO.

Er dette, hvad du beder om?For et lavt strømforbrug startprocessen kredsløb for en hoejspaendingstransformator kredsløb?

Jeg har brug for en løbende ref.med lav effekt (nano-niveau), så startlyden kredsløb kan ikke forbruge for stor strøm.

Jeg kan bruge en modstand til at generere det nuværende, men det område, som modstand er meget stor (på grund af Vcc = 30V)

Den ofte citerede startprocessen kredsløb har sine rødder i den bipolære gennemførelsen af den berømte PTAT kredsløb.Normalt den aktuelle løkke gevinst ved lave nuværende niveau er lig med enhedens størrelse ratio indeholdende det nuværende niveau definerer modstand.At gøre shure at sløjfe øger aktuelle op til punkt, hvor spændingsfaldet i hele PTAT modstand lig

VT * ln (enhedens størrelse ratio)

En bipolar enheden har en konstant nuværende gevinst fra base til samlerbrug over mere end 6-8 årtier.Men en lav strøm betatesten dråbe under 1.Fordi PTAT loop har også kilde basisvalutaen aktuelle det PTAT loop få dråber under 1 til meget lave det nuværende niveau.Startlyden kredsløb er designet til at bringe det nuværende niveau i PTAT loop over dette kritiske niveau.Også startlyden tiden er meget hurtigere, hvis det nuværende niveau er i nærheden af målet.Professional startprocessen kredsløb design sted den nuværende nær målet og er slukket, hvis bandgap spænding er nået.Så start har to aspekter; overvinde bipolar beta drop og startprocessen tid.

I tilfælde af MOS PTAT enheden drives i subthreshold, og der er ingen beta spørgsmål som i bipolar.Kun tærskel spænding mismatch indvirkning rigtigheden af de PTAT nuværende.Ved lav nuværende niveau start, vil blive overskredet på grund af lækstrøm fiaskoer.Normalt udslip stiger med enhedens størrelse.Så du kan påtage sig at have startprocessen fra udsivning niveauer.Men hvis der er paradoksproblemer i lækage større end loop vinde PTAT starter ikke.Praktiske MOS PTAT er startet ved opstart strøm genereret af sammenkoblingsanordninger cap-charge aktuelle i sløjfen.Tricket er, at kun positive stigende VDD injicere nuværende.Det hjælper også øge startprocessen tid.

1pf * 1V/ms = 1NA

Hi rfsystem:
Vil u henlede kredsløb ordning ur indlæg?Jeg vil også gerne study.Thks på forhånd!

check out grå og Meyer
4. udgave - kapitlet om påvirke og spejle.

bedste reference.

Fordi den samlede strøm af "start kredsløb" "nuværende generator reference" <1uA for lav effekt ansøgning, så den normale kredsløb ikke kan opfylde kravet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back