C
ChuEn
Guest
Hej, jeg i øjeblikket at bygge en 8-bit mikroprocessor med TTL logik chips. Beskrivelsen og krav for projektet er som nedenfor: Projekt Kategori Prototype Design & Development Projekttitel 8-bit mikroprocessor Emulator Foreslået Værktøj TTL logik chips, Microcontroller Project Outcome • En diskret hardware emulator af en simpel 8-bit CISC mikroprocessor med TTL logik chips . • Mulighed for at køre en delmængde af forsamling kode kompileret på en pc og downloades til emulatoren. • stand til at vise data på data-sti på processoren. 8bit programtæller og 8 bit ALU er blevet gjort, men de er adskilt og ikke forbundet med en datavej. Den ALU (to 74LS181 chips) har kontakter til input & reguleringsnålen og 8 lysdioder til resultater, mens pc'en har 555timer for timer input og 8LEDs for resultat display. Jeg har fundet fuld skematisk af en 4-bit TTL mikroprocessor design i http://www.tamalsaha.com/4-bit-microprocessor-design.html . Har gennemført nogen opbygge en 8-bit mikroprocessor ved at udvide design i linket givet? Please hjælp mig med dette. Tak.