PLL aktivt loop filter

F

fnx7

Guest
Jeg spekulerer på, hvordan man opbygger en aktiv loop filter i PLL kredsløb.CP pin af PLL chip connecte med " " af OP.Hvorfor?Lagt efter 5 timer 18 minutter:se billedet
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

fnx7 skrev:

Jeg spekulerer på, hvordan man opbygger en aktiv loop filter i PLL kredsløb.
CP pin af PLL chip connecte med " " af OP.
Hvorfor?

Yderligere når input er direkte til amp
du har mere vinde
Noninvert G = 1 R2/R1
Invert G =- R2/R1
Også impedans er infite!

Disse er alle gode grunde.Men den grundlæggende årsag til, at du kan vælge input er, at du er nødt til at vælge enten eller - input afhængig af tuning skråning af VCO anvendes.Mange VCOs tune højere i frekvens de mere positive for tuning spænding går.Normalt (men ikke altid) PLL chips er oprettet, så du vil have en positiv TXRX kredsløb gevinst for en positiv indstilling hældning VCOs.Nogle VCOs tune højere i frekvens med en mere negativ går tuning spænding, og det modsatte ville være sandt.Med andre ord, hvis du vil have din kontrol loop til at arbejde det skal være oprettet for "negativ feedback" - som er sat op, så en fejl spænding der kommer ud af fase detektoren melodier til VCO i en retning, der korrigerer, at fase fejl.

Som en sekundær effekt, kan du ikke ønsker at tilslutte sig direkte til OP AMP terminalen, hvis der er en chance for at input differentierede Spænding maksimalt kan overskrides.En op-27 kan kun stå / -0,7 V input differentiale spænding max, og det går ud over at kunne overbelastning, eller endog skader, op amp.De ønsker en aktuel begrænsning modstand i serie med pin, hvis der var en mulighed.

Rich
www.MaguffinMicrowave.com

Ja, ganske rigtigt!

En yderligere kommentar til kredsløbet: Ville det ikke være bedre til at optage den sidste fase R3_C3 i den aktive del (dvs. at designe et reelt aktivt filter!).
I kredsløbet vist R3_C3 lowpass er indlæst af VCO input og dets pole frekvens vil blive påvirket!

Good point.Det er et spørgsmål om personlige præferencer.I denne specfic crcuit, hvor C1, C2 og R1 udgør den dominerende poler og nuller af kontrol loop, kan du nemt gøre det op amp kredsløb i sig selv være en højere frekvens lowpass flter.Men du ville gå glip af en vigtig sikkerhedsfunktion - den TXRX udgangsspænding swing.Afhængigt af unikke eller midlertidige omstændigheder (strømforsyning sekventering, osv.), op forstærkerudgangen kunne momentant ender på 5 eller -5 eller hvad spænding, indtil PLL retunes det VCO melodi spænding at være låst.Dette har potentiale til at sprænge den Varactor diode i VCO.Som en tommelfingerregel, jeg altid gerne stille mindst en 100 ohm serie modstand mellem de op forstærkerudgangen og VCO tuning havn af denne grund.Og hvis jeg skal gøre det, jeg mght samt sætte det fysisk er placeret lige ved VCO, og tilsæt shunt kondensator, til at danne en lowpass, der hjælper til at holde herreløse bord støj (digtal, osv.) fra at blive opfanget af de høj impedans VCO melodi havn.

Hvis det var en monolitisk chip, ville det ikke være et problem.Men diskrete komponenter - sit bedste for at være sikker.

Og sædvanligvis chip kondensator, der anvendes på melodi havn input sumpe de interne shunt capacitances af VCO kredsløb, og gør tingene opfører sig lidt mere forudsigeligt fra enhed til enhed.Rich
www.MaguffinMicrowave.com

Tak.

Kan du fortælle mig fordelen og ulempen ved denne type, og denne type?
Se billedet næste.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back