Pls Hjælp .. som at bruge: RF model eller Baseband model?

E

emeraude

Guest
Hej! Jeg laver en 0.18um teknologi i en ren analog design (opamp), som vil blive anvendt i en mikro-controller opererer på 25MHz. Jeg har allerede en model / tech fil fra TSMC. Men jeg er helt forvirret, hvad skal model jeg bruge til rigtigt simulere mit design? Skal jeg bruge RF-modeller eller baseband modeller? Hvad er forskellen mellem de to? Din hjælp vil være meget værdsat. På forhånd tak!

Dybest set "RF modeller" og "baseband modeller" er samme MOS FET. "RF modeller" er makromodeller til ekspression parasitiske effekter, som er vigtige for RF-applikationer. Og generelt er særligt layout pcell for "RF modellerne" er tilvejebragt. Men W og L MOS FETs er begrænset til "RF modeller". Og hvis MOSFET af dine design kits har multi femte, "RF-modeller" ikke er fastsat i alle femte generelt. [Konklusion] (1) Bekræft gyldig W, L og femte for "RF modeller". (2) Bekræft, om layout pcell eksisterer eller ikke "RF modeller". Generelt hvis du ønsker at bruge W, L og femte, er der ingen anden mulighed end at bruge "baseband modeller" i mange tilfælde. Måske du er studerende i Filippinerne. Diskuter disse for trivielle problemer med elever i Filippinerne, for eksempel, http://www.edaboard.com/member379335.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back